صداوسیما محکوم به تحول است

پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در آیین تکریم و معارفه ریاست سازمان صداوسیما با قدردانی از دوره پنج ساله ریاست عبدالعلی علی عسکری بر این رسانه گفت: تحولات صداوسیما در شرایطی با گام دوم انقلاب همزمان شده است که فرصت‌ها و تهدیدها در حال اوج‌گیری است. از یک طرف جبهه حق امکان عظیم و گسترده رسانه‌ای در اختیار گرفته و از سوی دیگر نظام سلطه در حمله به هویت، امنیت، معیشت ملت، وحشی‌تر از همیشه شده و این آوردگاه ما است.
وی خاطرنشان کرد: در عرصه جهانی، در جغرافیای منطقه و جهان از بالکان تا مدیترانه، از دریای سرخ تا خلیج فارس، نفوذ معنوی ایران گسترش یافته و در منطقه غرب آسیا سودای خام خاورمیانه صهیونیستی دفن شده و طومار پیروزی‌ها از خرمشهر تا تنگه هرمز، از عراق تا لبنان و از سوریه تا یمن گسترده شده است.
پیمان جبلی افزود: ما امروز برای اینکه در تراز این جغرافیای پیروز مقاومت باشیم، برای عبور از پیچ تاریخ، آرش‌هایی نیاز داریم که مرز فرهنگ، اندیشه، هنر و رسانه را گسترش دهند و جان خودشان را در این راه بگذارند نه آنهایی که ایران را مرعوب و مغلوب نشان بدهند.
رئیس صداوسیما تأکید کرد: تاریخ ایران در نیم قرن گذشته به اوج شکوه خودش رسیده و هیچ گاه تا به این اندازه ما در تاریخ ایران عزیز قهرمان و حماسه نداشته‌ایم؛ در کنار این، فرصت بالقوه گفتگو با میلیاردها انسان را در شرق و غرب عالم داریم.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه رسانه ملی ما اگر بخواهد ملی باشد باید مرز گستر و بین‌المللی باشد، افزود: چراکه ایران همیشه در طول تاریخ برای جهان حرف‌های نو و الگوهای تازه داشته است. میهن سرافراز ما در گام دوم تازه‌ترین خیز تمدنی قرار دارد. فیلسوفان بزرگ دنیا از رؤیای ایرانی سخن می‌گویند و در پی کشف آن هستند.

About Author