صدور مجوزهای کسب و کار در زنجان الکترونیکی می‌شود

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از ۱۸ اسفند امسال همه مراحل و فرآیندهای صدور مجوزهای کسب و کار در این استان به صورت الکترونیکی و کاملا غیر حضوری می شود
به گزارش ساقی آذربایجان محمدرضا انصاری در جمع خبرنگاران افزود: ۱۸ اسفند، آخرین فرصت سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای بارگذاری مدارک مورد نیاز مجوزهای کسب و کار در درگاه ملی مجوزها است.
وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت مقررات زدایی و تسهیل فضای کسب و کار، همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار باید حداکثر تا ۱۸ اسفندماه مدارک مورد نیاز برای صدور مجوزهای کسب و کار را در درگاه ملی مجوزها که از سوی وزارت اقتصاد ایجاد شده قرار دهند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انصاری گفت: پس از ۱۸ اسفند هیچ متقاضی مجوز کسب و کار نباید به صورت حضوری به سازمان یا دستگاهی مراجعه کند و باید همه فرایندها و استعلام‌ها باید غیر حضوری و الکترونیکی انجام شود. وی افزود: هرکسی در هر نقطه از کشور اگر بخواهد کسب و کاری را راه اندازی کند می‌تواند از طریق درگاه ملی مجوزها (www.g۴b.ir)، هم شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز را مشاهده کند و هم درخواست خود را به صورت الکترونیک ثبت کند تا در زمان مشخص شده مجوزش صادر شود.
درگاه ملی مجوزها باعث شفافیت در صدور مجوز می‌شود و از طرفی زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز در این درگاه مشخص شده است، متقاضیان از طریق این درگاه به درگاه‌های تخصصی هر یک از دستگاه‌ها هدایت می‌شوند تا مدارک لازم را برای دستگاه مورد نظر به صورت الکترونیک ارسال کنند. سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: برخی از مجوزها (مشاغل خانگی) به صورت اعلانی صادر خواهد شد یعنی متقاضی به محض ثبت درخواست، احراز هویت می‌شود و مشخص می‌کند که کسب و کارش را در چه نقطه‌ای بنا خواهد کرد، در همان لحظه یک بررسی هوشمند انجام می‌شود و چنانچه فرد شرایط اولیه را داشته باشد مجوز او به صورت آنی صادر خواهد شد.

About Author