صدور ۶۸۷ جواز تاسیس و طرح توسعه در زنجان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی هشت ماهه امسال‌ ۶۸۷ مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان علی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی هشت ماهه امسال‌ ۶۸۷ مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده که سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۱۳۷ هزار میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، با راه‌اندازی این واحدها زمینه اشتغال برای ۱۴ هزار و ۷۶۴ نفر در استان فراهم می‌شود، افزود: عمده جوازهای تاسیس صادره مربوط به محصولات کانی غیرفلزی، محصولات فلزی فابریکی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و محصولاتی از لاستیک و پلاستیک است.
این مسئول با اشاره به وضعیت موجود صدور جوازهای تاسیس در استان گفت: تاکنون ۱۴۴۰ جواز تاسیس و طرح توسعه در استان با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۴۳۳ هزار میلیارد ریال صادر شده که پیش‌بینی اشتغال‌زایی این طرح‌های صنعتی بالغ بر ۵۴ هزار و ۳۹۰ نفر است.
معاون امور صنایع استان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌ شده در استان، تصریح کرد: طی هشت ماهه امسال‌ شاهد رشد ۱۶۵ درصدی سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی در استان بودیم که در این مدت ۳۵ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت صورت گرفته که منجر به راه‌اندازی واحدهای صنعتی در استان زنجان شده است.
کلانتری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون امسال تاکنون ۱۰۰ واحد صنعتی در استان وارد چرخه تولید شده است، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان صورت گرفته است که در مقایسه با سال‌جاری شاهد رشد ۱۶۵ درصدی این شاخص در استان هستیم.

About Author