صندوق بیمه محصولات کشاورزی ناکارآمد است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با انتقاد از ناکارآمدی صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: عدم پرداخت به‌موقع غرامت و محاسبه نادرست، باعث تحمیل ضررهای زیادی به کشاورزان شده است.

 اکبر فتحی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در نشست بررسی چالش.های اتاق بازرگانی تبریز ضمن قدردانی از فعالیت‌های گسترده اتاق تبریز در دوره جدید در خصوص توسعه بخش کشاورزی اظهار گرد: در دوره‌های قبلیاین حوزه چندان جدی تلقی نمی‌شد، اما اکنون شاهد انجام اقدامات متعدد و مستمر در راستای حل مشکلات در کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق تبریز هستیم.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته کارهای خوبی در حوزه کشاورزی انجام شده است، جهش تولید در دیم‌زارهای استان را از جمله اقدامات مؤثر عنوان کرد.

فتحی ادامه داد: بخش قابل توجهی از اراضی استان زیر کشت دیم هستند و در سال گذشته علیرغم کاهش بارندگی‌ها در استان و افزایش دما، شاهد افزایش چندین برابری بهره‌وری در این حوزه بودیم.

وی با اشاره به توسعه گلخانه‌ها در استان گفت: با فعالیت‌های گسترده بخش خصوصی از جمله اتاق تبریز، در سال‌های اخیر، ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه گلخانه‌ چندین برابر شده است، با این حال ما نتوانسته‌ایم از نظر اعطای تسهیلات از این قشر پشتیبانی کنیم.

فتحی، موازی‌کاری بین ادارات را از اصلی‌ترین موانع صادرات بخش کشاورزی دانست و افزود: لازم است تا نهادهای مرتبط به‌صورت یکپارچه، اقدام به تدوین استانداردها و دستورالعمل‌های بخش کشاورزی اقدام کنند، چراکه عدم همخوانی استانداردهای بخش‌های مختلف باعث اتلاف وقت، انرژی و سرمایه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت واردات دام زنده و احیای دامداری سنتی روستایی، تحقق این امر را مستلزم تأمین تسهیلات دانست.

فتحی با انتقاد از ناکارآمدی صندوق بیمه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: عدم پرداخت به‌موقع غرامت و محاسبه نادرست، باعث تحمیل ضررهای زیادی به کشاورزان شده است.

About Author