صندوق رای معتبر ترین روش برای تغییر

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از خداوند می خواهم توفیق عنایت کند تا پاکیزه وارد ماه رمضان شویم. اگر تا به امروز در ماه شعبان نتوانستیم از خداوند بخواهیم تا گناهان ما را ببخشد در این چند روز باقی مانده از خدا بخواهیم گناهان ما را ببخشد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین ماه برای توبه کردن است و از خداوند طلب بخشش کنید، افزود: در ماه رمضان از دعا غافل نشوید، نفس دعا اثرگذار است، باید در این ماه بیشتر استغفار کنیم و طلب رحمت کنیم.

امام جمعه تبریز با یادآوری اینکه هر کس در این ماه یک آیه قرآن بخواند برابر یک ختم قرآن در غیر ماه رمضان می‌باشد، گفت: در مصلی امام خمینی (ره ) طبق سال های گذشته روزانه نماز جماعت و یک جز قرآن قرائت خواهد شد.

وی در ادامه به انتخابات هفته گذشته اشاره کرده و گفت: به فضل الهی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی انجام شد و از تمامی بزرگواران از جمله مجریان، ناظران، نیروهای امنیتی و بسیج، رسانه ملی واصحاب رسانه استان که زحمت کشیدند تا انتخابات پرشور شود، تشکر می‌کنم. همچنین از هیات امنای مساجد، روحانیون مساجد تقدیر و تشکر می‌کنم که باعث شدند مسجد سالم ترین مکان برای رای گیری باشد.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: از ملت ایران و آذربایجان تشکر می‌کنم که با وجود همه موانع داخلی و خارجی و برخی بی‌تدبیری ها در انتخابات شرکت کردند و بزرگترین عملیات دشمنان و مزدوران را ناکام گذاشتند.

وی با اشاره به انتخاب خود بعنوان منتخب مردم استان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتماد شما اهالی شریف مردم تبریز و استان به بنده، باعث شده مسئولیت سنگین بر دوش بنده گذاشته شود. این رایی که مردم به بنده دادند رای برای اعتماد مقام معظم رهبری می باشد و بنده کسی نیستم که مورد لطف و محبت قرار دادید.

خطیب جمعه تبریز با آرزوی توفیق برای منتخبان ملت، گفت: انتخابات را اگر بخواهیم تحلیل کنیم پیروز این رویداد بزرگ، مردم ملت اسلامی است که پای صندوق های رای رفتند. نتایج انتخابات بار دیگر ثابت کرد صندوق رای معتبر ترین روش برای تغییر است و برای همه واضح است که با مشارکت در انتخابات باعث تغییر می شود و روشن ترین پیام مشارکت مردم، شکست گفتمان تحریم بود.

وی افزود: در انتخابات شاهد نتایج متفاوتی بودیم و یک پیام دیگر هم داشت که آن صداقت در انتخابات بود، اعلام میزان مشارکت و آرای منتخبان و آرای باطله ثابت کرد که شفافیت در نظام حاکم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: فصل انتخابات تمام شد و زمان آن رسیده است که منتخبان به تعهدات خود عمل کنند و با مردم رفاقت و همدلی کنند، در شهرهایی که انتخابات آنها به دور دوم کشیده اند امیدواریم حساسیت به دور دوم فراموش نشود.

وی خاطر نشان کرد: در دیدار دیروز حضرت آقا با اعضای مجلس خبرگان ایشان تاکید کردند نمایندگان جدید مراقب باشند فضای سیاسی کشور با دعوا انداختن دشمن پسند تلخ نشود.

آیت الله آل هاشم با گرامیداشت سالروز عملیات های بدر و خیبر گفت: سالگرد عملیات بدر و خیبر را داریم، شهادت سرداران دفاع مقدس مخصوصا آقا مهدی باکری را فراموش نمی کنیم.

وی به چهارشنبه آخر سال نیز اشاره کرده و گفت: در ایام آخر سال و روز چهارشنبه سوری به اموال عمومی آسیب نرسانید، شادی کردن حق همه مردم است و از نیروی انتظامی هم می‌خواهیم دقت بیشتری داشته باشند تا شاهد خسارت های کمتری باشیم.

امام جمعه تبریز از کاوران های راهیان نور به عنوان بهترین روش برای انتقال پیام شهدا برای جوانان نام برد و گفت: امیدواریم کسانی که به مناطق عملیاتی اعزام شدند بتوانند از معنویات آن استفاده کنند.

About Author