ضرورت آمادگی برای انتقال روزانه ۲۰ هزار زائر از مرز مهران به سراسر کشور

جانشین ستاد اربعین استان ایلام «احمد کرمی» در نشست ستاد اربعین استان اظهار کرد : امسال ۶۰ هزار نفر به کشورمان سهمیه اربعین اختصاص یافته است و برای مسیر برگشت این زوار به صورت زمینی باید آمادگی لازم را داشته باشیم که این امر در مرز مهران صورت می گیرد و باید آمادگی کاملی را در این زمینه داشته باشیم .
به گزارش ساقی آذربایجان ، وی با تأکید بر این که مردم استان مدال افتخار میزبانی زوار اربعین را بر سینه خوددارند افزود: ما در آخرین سال برگزاری اربعین تا ۲۴۰ هزار نفر تردد از مرز مهران را داشتیم و امسال حساسیت های بالایی در این زمینه وجود دارد
معاون استان با بیان این که مدیران و مسئولین کمیته ها باید از روز شنبه در مهران مستقر شوند خاطر نشان کرد: پیک کار ما از ۳۰ شهریور تا ۸ مهرماه خواهد بود و روزانه جلسه ستاد اربعین را برگزار خواهیم کرد و روند اقدامات را پیگیری می کنیم .
وی با اشاره به مکاتبات و مذاکراتی که با نهادها و ستادهای ملی صورت گرفته، تصریح کرد: نیازمندی های استان در این خصوص اعلام شده است و ان شاء الله به سرعت نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت .
کرمی با بیان این که ۹۳ میلیارد تومان اعتبارات اربعین به استان در قالب اوراق سه ساله اختصاص یافته و بین دستگاهها توزیع شده است خاطر نشان کرد : هر کدام از دستگاه‌ها که موافقت نامه های خود را مبادله کرده اند اعتبارات پرداخت شده است و اگر دستگاهی هنوز موفق به تبادل موافقت نامه نشده است باید هر چه سریع‌تر نسبت به تبادل آن اقدام کند.
این مقام مسئول با اشار ه به این که ما مسئولیت میزبانی از زوار اربعین را در مسیر بازگشت داریم تأکید کرد : موکب ها و برنامه ریزی های ما باید منطبق بر مسیر بازگشت زوار و تأمین وسایل ایاب و ذهاب زوار در مسیر برگشت باشد.
وی ادامه داد: ما در چند نقطه موکب متمرکز در استان برپا خواهیم کرد و مرز در دو نقطه در پایانه شهید سلیمانی موکب داریم و یک موکب هم با همکاری دوستان سپاه و یک موکب در پایانه برکت برپا می شود و در مسیر هم در کنجانچم موکب دائمی وزارت نیرو برپا خواهد شد و در مسیرهای دهلران و سرابله و ایوان هم مواکبی ایجاد شود که پذیرایی مناسبی به صورت پک ها و غذای بسته بندی و آب بسته بندی در نظر گفته می شود.
معاون عمرانی استاندار ایلام یکی از ضروری ترین اقدامات را برپایی قرارگاه آب در مرز مهران دانست و از آب منطقه ای و آب و فاضلاب خواست تا در خصوص برپایی این قرارگاه و دپو آب اقدامات لازم را صورت دهند و تاکید کرد: در خصوص تأمین آب بسته بندی و آب معدنی هم هم با مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان هماهنگی های لازم صورت گرفته است .
وی خواستار تکمیل زیرساخت های اربعین به صورت پایدار شد و گفت: در زیرساخت ها اعتبارات در طرح جامع اربعین در نظر گرفته است زیرساخت ها باید پایدار باشند به خصوص با توجه به فصل گرما تأمین آب پایدار اربعین و شهر مهران در حال اجرا است و در این زمینه از آب مورد نیاز را تأمین خواهیم کرد.
جانشین ستاد اربعین استان ادامه داد: زمین های لازم در اختیار استان‌های معین قرار گرفته است و این استانها نسبت به ساخت و سازهای دائمی در مهران اقدام خواهند کرد.
وی در خصوص حمل و نقل زوار اربعین در مسیر برگشت هم گفت: باید برای تردد روزانه حداقل ۲۰ هزار نفر آمادگی لازم را داشته باشیم و حداقل ۵۰۰ اتوبوس آماده برای انتقال زوار در اختیار باشد.

About Author