ضرورت تدوین سند جامع فرهنگی البرز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تأکید بر لزوم تدوین سند جامع فرهنگی استان گفت: سند جامع فرهنگی به منظور برنامه‌ریزی مسائل فرهنگی استان فراهم می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، نورمحمد فردی در حاشیه جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای توسعه، پیشبرد فعالیت‌ها و تشریح برنامه‌های اولویت دار حوزه فرهنگی و نشاط اجتماعی در استان اظهار داشت: سند جامع فرهنگی استان با هماهنگی حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر دستگاه‌های فرهنگی به منظور برگزاری و برنامه‌ریزی مسائل فرهنگی استان تهیه و تدوین شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: شرایط اجتماعی جامعه به گونه‌ای است که برخی از مشکلات و نارسایی‌ها نارسایی‌ها و نقاط منفی به جامعه منتقل می‌کند بنابراین همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و وظیفه دارند با اجرای برنامه‌های متناوب و اثرگذار در بهبود نشاط اجتماعی ایفای نقش کنند.
وی با بیان اینکه تقویت نشاط فردی و اجتماعی نباید به یک موضوع رسمی دولتی و بخشنامه تبدیل شود، افزود: آنچه در ارتقای نشاط و شادی اجتماعی مردم مؤثر است جوشش درونی است که موجب رضایتمندی آنها می‌گردد.
فردی تصریح کرد: علی‌ای حال برای مدیریت و ساماندهی نشاط باید راهکارهایی متناسب با نیاز جامعه طراحی شود زیرا موضوع نشاط اجتماعی باید به صورت مستمر و مداوم در دستور کار دستگاه‌های ذیربط باشد.
معاون استاندار تصریح کرد: کشور ایران دارای جغرافیای متنوع با اقوام و اقلیت‌های مختلف فرهنگی است بنابراین صدا و سیما، رسانه‌ها باید در جهت نمایش و نشاط اجتماعی در جامعه ایفای نقش نمایند.
فردی گفت: موضوع تقویت نشاط فردی و اجتماعی نباید به یک موضوع رسمی دولتی و بخشنامه تبدیل شود آنچه مهم است مشارکت واقعی مردم با انگیزه‌های درونی است کلیه دستگاه‌ها سازمانها و نهادها موظفند زمینه‌ها و بسترهای لازم را برای آرامش روحی آحاد جامعه را فراهم نمایند تا جوشش درونی مردم موجب رضایت مندی آنها گردد.
وی افزود: پیام‌های نشاط و امید، برنامه خانواده شاد، اجرای مسابقات ورزشی در محلات به ویژه محلات حاشیه نشین، جشن مهربانی، رنگ آمیزی شهری و مبلمان شهری و نورپردازی میادین ساختمان‌های بلند مرتبه، تجلیل از هنرمندان و فرهنگیان و مشاهیر بومی را برای ارتقا نشاط اجتماعی در جامعه اجرا و عملیاتی نمایند.
وی افزود: در این جلسه مقرر گردید شهرداری کرج در غرب شهر اقدام به تهیه یک مرکز گرمخانه جهت استفاده معتادین اقدام نمایند.
فردی تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برنامه‌های دهه مبارک فجر را تدوین، اجرایی و گزارش نمایند.

About Author