ضرورت تشویق جوانان به مشاوره قبل از ازدواج

سرپرست اداره‌کل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر ضرورت تشویق جوانان به مشاوره قبل از ازدواج گفت: این امر جز با سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگ و تولید محتوا میسر نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر افزود: وزارت ورزش و جوانان از طرح‌های کارشناسی شده که توسط متخصصان و مشاوران مراکز ارائه شود، حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه فعالیت مراکز مشاوره در کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی موثر است، افزود: لازم است مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده بیش از پیش در عرصه مسائل و مشکلات خانوادگی ورود کرده و رسالت آگاهی بخشی و اقدامات لازم برای آموزش فهم تفاوت‌ها در زوجین را پیش از بروز اختلاف در جوانان به نحو احسن انجام دهند.
سرپرست اداره کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: ما باید جوانان را به ضرورت مشاوره قبل از اقدام به ازدواج آگاه و تشویق کرده و این امر جز با سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگ و تولید محتوا میسر نخواهد شد. مراکز مشاوره نیز می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی علمی در این زمینه ورود و ایفای نقش کنند.
متقی‌فر با تاکید بر لزوم نظام ارزشیابی و رتبه‌بندی در حوزه مراکز مشاوره تصریح کرد: امید است که با ایجاد نظام ارزشیابی و رتبه‌بندی، حمایت‌های ستادی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی از مراکز مشاوره به شکل مناسبی صورت گیرد.
وی ادامه داد: بازنگری در این امر از ماموریت‌ها و کارهای ویژه دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در سال آتی خواهد بود زیرا اعتقاد داریم مراکز فعال و صاحب فکر و ایده در زمینه ازدواج و تحکیم خانواده باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

About Author