ضرورت تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت اردبیل

استاندار اردبیل تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت را برای استان ضروری دانست و خواستار مشارکت پزشکان در ارائه نیازمندی‌های این بخش شد.
به گزارش ساقی آذربایجان سید حامد عاملی در نشست با اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام‌پزشکی استان افزود: جامعه پزشکی به‌صورت میدانی با وضعیت سلامت و زیرساخت‌های موردنیاز آشنا هستند و لازم است از تجارب و اطلاعات این قشر در راستای تدوین برنامه برای ارتقای شاخص‌های سلامت استفاده شود.
وی بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی توانمند برای ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت نیز پیگیری شده و همکاری پزشکان در این راستا و مشارکت پزشکان به‌صورت جمعی دراین‌خصوص نیز مورد استقبال است.
استاندار اردبیل به پایین بودن شاخص‌های توسعه استان در بسیاری از زمینه‌ها از جمله حوزه سلامت اشاره کرد و طراحی و اجرای کلینیک‌های تخصصی در نقاط مختلف شهر با ادغام خدمات موردنیاز اختصاصی از سوی پزشکان را خواستار شد.
عاملی اظهار کرد: با اجرای کلینیک‌های تخصصی در تخصص‌های مختلف پزشکی از تجمع پزشکان نیز در نقاط خاص شهر جلوگیری شده و زمینه بهره‌مندی بیماران از خدمات موردنیاز به‌سهولت ممکن می‌شود.
وی به اقدامات انجام‌گرفته در راستای تکمیل واحدهای بیمارستانی برای ارتقای شاخص‌های سلامت استان اشاره کرد و از جذب منابع برای ادامه اجرای بیمارستان نجف‌زاده خبر داد.
این مسئول گفت: با تقویت نگاه و حمایت از بخش خصوصی زمینه اجرای واحدهای درمانی و بیمارستانی خصوصی نیز در استان رونق می‌گیرد.
استاندار اردبیل برنامه‌ریزی در این حوزه و افزایش واحدهای درمانی خصوصی و تخصصی را زمینه‌ای برای پذیرش بیماران استان و خارج از استان و کشور دانست.
عاملی با اشاره به مرزی بودن و وجود ظرفیت‌های طبیعی از جمله آب‌درمانی‌ها در استان اشاره کرد و افزود: لازم است برنامه‌ای برای استفاده از زمینه‌های درمانی آب‌درمانی‌ها اتخاذ و از این حوزه نیز در راستای سلامت به‌صورت تخصصی استفاده شود.
وی در ادامه به تحول‌خواهی در گام دوم انقلاب و ارتقای شاخص‌های توسعه خصوصاً در استان اشاره کرد و از تدوین برنامه‌ها و شاخص‌های توسعه استان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سلامت، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی خبر داد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه با تعیین شاخص‌ها و تعیین مسیر و برنامه‌ها، اقدامات لازم انجام می‌شود، افزود: باید با ارتقای شاخص‌های توسعه استان زمینه فعالیت جوانان در مسیر رشد و ترقی را فراهم کنیم.

About Author