ضرورت تقویت سیستم اطفای حریق شهرک‌های صنعتی زنجان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در محل استانداری زنجان، گفت: اگر پدافند غیرعامل بزرگترین و جدی‌ترین هدف باشد، رویکرد شورای پدافند باید این باشد که زیرساخت‌هایی که خدمات اساسی و حیاتی را به مردم ارائه می‌دهند فراهم و آمادگی لازم را داشته باشند.
به گزارش ساقی آذربایجان وی اظهار کرد: کارگروه‌های شورای پدافند غیر عامل یک برنامه اختصاصی در راستای ماموریت محوله این کار را در هفته پدافند غیرعامل انجام دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۱ کارگروه شورا، اقدام شاخص تخصصی را مد نظر قرار دهد و مدیران کارگروه‌ها مراکز حساس و مهم استان را مورد مطالعه قرار داده و در صورت بروز اشکالاتی در کوتاه مدت نسبت به رفع آن مبادرت کنند.
مرادی نافچی تاکید کرد: مراکز حساس استان باید شناسنامه دار شود و از طرفی امور آب، جهاد کشاورزی، شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت‌های گاز برق، زیرساخت، آب فاضلاب مخابرات اقداماتی پیشگیرانه ای خود را با بروز سرما و برودت هوا مورد توجه قرار دهند.
وی گفت: با برنامه ریزی ها، یک شهر به عنوان پایلوت در حوزه پدافند عامل انتخاب شود و در فاز دوم برای هر شهرستانی یک شهر پایلوت در این زمینه لحاظ خواهد شد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ابراز داشت: در هفته پدافند غیرعامل سیستم اطفای حریق شهرک‌های صنعتی استان بیش از تقویت شود و امروز پذیرفته نیست که ساختمانی ساخته شود که در مقابل زمین لرزه چهار ریشتری آسیب ببیند.
مرادی نافچی افزود: دستگاه‌های متولی امر نظارت‌های لازم را تقویت کند که در برخی موارد مهندسان نظارت را در ساخت سازها اعمال نمی‌کنند.
وی افزوئ: هدف پدافند غیرعامل حفاظت، حراست و صیانت از زیرساخت‌های حساس مهم و حیاتی استان به عنوان یک اولویت عضو شورا و همه دستگاه‌های اجرایی است که در این میان باید از تهدیدات احتمالی شناخت داشت.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان تصریح کرد: باید پذیرفت استان زنجان به لحاظ اقلیمی، توپوگرافی و موقعیت استقرار جغرافیایی در منطقه شمالغرب کشور واقع شده است.
مرادی نافچی گفت: هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای نظارت‌های بیشتر، تامین تجهیزات لازم است و اشکالات احتمالی که ممکن است در فرصت پیش رو کوتاه مدت تا پایان سال برنامه ریزی لازم انجام گیرد.
وی یاد آور شد: هفته پدافند غیرعامل تسهیلگری هرچه بیشتر در خدمت رسانی و رفع اشکالات نواقص و انجام تکالیف است و باید سرلوحه برنامه‌های کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

About Author