ضرورت طراحی و اجرایی نماد گردشگری اردبیل

سید حامد عاملی در آیین تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به شورای شهر در فرهنگسرای بانوان اردبیل اظهار کرد: تدوین بودجه سالانه فرصتی مناسب است تا هدف‌گذاری مطلوبی را شورای شهر و شهرداری در مسیر توسعه بیندیشند و آن را برای اجرا در سال‌ آینده در نظر بگیرند.
وی تصریح کرد: ما نباید به دنبال مقصر در کارهای گذشتگان باشیم بلکه بهتر است نقاط ضعف و کوتاهی‌ها را به درستی شناسایی کرده و در حد وسع و توان تلاش کنیم تا شهر اردبیل در شأن یک مرکز استان سیما و منظری شایسته و توسعه پایداری داشته باشد.
استاندار اردبیل گلایه‌های مردم را در عدم توسعه‌یافتگی شهر اردبیل به حق و به جا دانست و گفت: واقعیت این است که ما در توسعه شهر از بسیاری از مراکز استان‌ها عقب ماندیم و شهر اردبیل در شأن جایگاه خطیر این خطه نتوانسته توسعه همه‌جانبه پیدا کند.
عاملی افزود: باید برای سال‌های پیشرو هدف‌گذاری مشخص و برنامه‌ریزی جامعی را داشته باشیم تا در حوزه شهر و مسایل پیرامونی توسعه و پیشرفت همه‌جانبه را شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اردبیل به شهر گردشگری و توریستی معروف است و ضرورت دارد نماد گردشگری در این شهر با طراحی مناسب اجرایی و عملیاتی شود که محدوده باغ شریعت و پادگان اردبیل بهترین نقطه در این زمینه است.
عاملی ساماندهی ورودی شهر را به تناسب ورود گردشگران و مسافران در فصول مختلف یادآور شد و اضافه کرد: در کنار ساماندهی هر ۴ ورودی شهر اردبیل، بهتر است صنوف مزاحم نیز به خارج از شهر منتقل شود.
وی از فرماندار و شهردار اردبیل خواست تا شهرک صنفی در اردبیل راه‌اندازی شود تا مشاغل مزاحم نظیر آهن‌آلات و مکانیکی‌های شهر به آن نقطه انتقال پیدا کند.
عاملی در ادامه ساماندهی فعالیت‌ها در حوزه ترافیکی به ویژه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک، حذف برخی از تقاطع‌ها و ساماندهی میادین را ضروری خواند و بیان کرد: درآمد پایدار شهری از اولویت‌های شهردار اردبیل و مدیریت شهری است که در این زمینه باید کارها و همفکری‌های مناسبی انجام شود.
وی تعیین تکلیف پادگان و باغ شریعت را در اردبیل یادآور شد و ادامه داد: وزارت کشور مجوز ماده ۲۹ را برای باغ شریعت صادر کرده که انتظار می‌رود هر چه سریعتر این محدوده مورد توجه شهرداری در توسعه طرح‌های گردشگری قرار گیرد.
استاندار اردبیل گفت: ما در حد وسع و توان در خدمت شورا و شهرداری هستیم و قطعا در جلسات هماهنگی سعی خواهیم کرد تا نسبت به اجرای طرح‌های عمران و آبادانی شهر پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم.

About Author