ضعف تیم ملی بسکتبال زنان نداشتن بازیکنان بلندقد است

سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن گفت: مشکل اصلی بازیکنان تیم ملی، نداشتن آمادگی جسمانی، تغذیه مناسب و بازیکن بلند قد است. باید بپذیریم که تیم ملی برای پیشرفت به بازیکنان بلندقامت نیاز دارد.
«فریناز طائرپور» در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: در این فصل از لیگ برتر برخی تیم‌های مطرح حضور نداشتند که بازیکنانشان جذب تیم‌های شیمیدر و اکسون شدند.
وی افزود: تاکنون لیگ بد نبوده اما سطح یک سری از تیم‌ها خوب نیست. برخی از تیم‌ها مستقیم به لیگ برتر آمدند اما یک تیم باید ابتدا تجربه حضور در لیگ دسته ۲، یک و سپس لیگ برتر را پیدا کند و اکسون نیز چنین تجربه‌ای دارد و تیم خوبی است.
سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن عنوان کرد: تیم‌ها باید از سطح بازی‌های بهتری برخوردار باشند و برخی تیم‌ها با اختلاف زیادی بازی را به تیم حریف واگذار می‌کنند و این برای لیگ بسکتبال زنان خوب نیست.
وی اضافه کرد: هر چقدر مقابل تیم های قوی‌تر بازی کنیم، بازی‌ها جذاب‌تر می‌شود. هر چند تیم‌ها با سطح پایین تر، بازیکنان جوان و آینده خوبی دارند. امسال تیم‌ها قوی نبودند و برخی از تیم‌ها اصلا یار نداشتند. سطح داوری هم خوب بود و فدراسیون از داوران جوان استفاده کرد.
طائرپور همچنین در مورد تیم ملی نیز گفت: تیم ملی هم باید برنامه‌ریزی داشته باشد تا تعدادی از جوانان در کنار بزرگسالان تمرین کنند. آنها باید بدن‌سازی خوبی داشته باشند و مشکل اصلی بازیکنان تیم ملی نبود آمادگی جسمانی، تغذیه مناسب و نداشتن بازیکن بلند قد است. باید این واقعیت را بپذیریم که تیم ملی بسکتبال زنان برای پیشرفت باید بازیکنان بلندقامت داشته باشد.
وی ادامه داد: فدراسیون باید فراخوان بدهد تا بازیکنان بلندقامت زیادی را جذب کند و اگر در کنار آن روی آمادگی جسمانی و تغذیه کار کند، می‌تواند به موفقیت برسد. در واقع دلیل عدم موفقیت تیم ملی بکستبال زنان نبود بازیکنان بلندقامت در تیم ملی است.

About Author