عاقبت نافرجام زمین‌خواری در تبریز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز گفت: ۲ دستگاه ویلای غیرمجاز داخل اراضی ملی و منابع طبیعی دارای ارزش اقتصادی و زیست محیطی قابل توجه در شهرستان تبریز با دستور مقام قضائی تخریب شد.

سعید پورحیدری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز ۲ دستگاه ویلا که بصورت غیرقانونی داخل اراضی ملی احداث گردیده بود با حضور عوامل انتظامی و نماینده دادستان قلع و قمع شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز گفت: مقابله با پدیده شوم زمین خواری از مطالبات به حق مردم و از اولویت برنامه ‌ای کاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در جهت صیانت از انفال عمومی و حفظ حقوق بیت المال است.

سعید پورحیدری افزود: هر گونه دخل و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی مصداق بارز زمین خواری بوده و جرم تلقی می گردد که به عنوان خط قرمز ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز محسوب می شود و مجرمان تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

وی همچنین ضمن اشاره به رصد اراضی ملی و انفال عمومی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و هوایی، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف و زمین خواری، زمین خواران، متصرفان و متخلفان اراضی ملی با اشد مجازات توسط دستگاه قضاء مواجه خواهند شد.

About Author