علائمی که بیانگر تاثیر کووید بر گوش و نواحی نزدیک به مغز است

متخصصی نسبت به دو علامت جدید کووید هشدار داد که تاثیری بر نواحی نزدیک به مغز دارند.
پروفسور تیم اسپکتور گفت: این علائم می‌تواند هفته‌ها یا حتی ماه‌ها ادامه داشته باشد و باید واقعا جدی گرفته شود. این متخصص هشدار داد که به نظر می‌رسد دو زیرمجموعه جدید کروناویروس به نواحی نزدیک به مغز عمل می‌کنند.
پروفسور تیم اسپکتور، از برنامه کووید زوئی، به‌روزرسانی در مورد دو زیرمجموعه جدید BA.۴ و BA.۵ امیکرون ارائه کرده است و در جدیدترین ویدیوی خود گفت که سویه امیکرون کووید-۱۹ همچنان به جهش خود ادامه می‌دهد.
وی افزود: در حالی که بریتانیا هنوز سطوح نگران‌کننده سویه‌ها را شاهد نیست اما به مردم هشدار داد که علائم را واقعا جدی بگیرند.
تیم اسپکتور گفت: ما مراقب این موضوع هستیم زیرا آفریقای جنوبی مکانی که امیکرون برای اولین بار شناسایی شد، شاهد افزایش سریع BA.۴ و BA.۵ است.
وی هشدار داد که از دست دادن بویایی و وزوز گوش که به‌عنوان زنگ گوش نیز شناخته می‌شود، علائمی هستند که باید واقعا جدی گرفته شوند، اگرچه اولی بیشتر با گونه‌های قبلی مرتبط بود.
متخصص کووید بیان کرد: «این موارد نشان می‌دهد که قسمت دیگری از بدن تحت تاثیر قرار گرفته که بیشتر به مغز نزدیک است».
این هشدار پس از انجام یک نظرسنجی برای ارزیابی شیوع وزوز گوش در افراد آلوده به کووید توسط پروفسور اسپکتور و گروه وی منتشر شد.
وزوز گوش زمانی است که افراد صدای زنگ یا صداهای دیگری را در یک یا هر دو گوش خود تجربه می‌کنند.
وی تاکید کرد: باوجود اینکه در این مورد زیاد نشنیده‌ایم اما معلوم می‌شود که ۱۹درصد یا از هر پنج نفر، یک نفر به دلیل کووید دچار مشکلات گوش شدند.
به گفته زوئی، از ۱۴هزار ۵۰۰ نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۵۰۰۰ نفر برای کووید و زنگ گوش مثبت شدند.
شرکت‌کنندگان گفتند: «این علامت می‌آید و می‌رود و می‌تواند برای هفته‌ها یا ماه‌ها خفیف تا متوسط ‌باشد».
پروفسور اسپکتور به افراد توصیه کرد: در صورت داشتن وزوز گوش به‌طور منظم یا مداوم با پزشک عمومی خود تماس بگیرند.

About Author