عودت ۷۲۰ میلیون ریال به حساب قربانی پیامک جعلی سهام عدالت

سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از عودت ۷۲۰ میلیون ریال به حساب شهروندی خبر داد که قربانی پیامک جعلی سهام عدالت شده بود.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،سرهنگ اصغر شیخ نژاد در تشریح این خبر اظهار داشت:یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضايي به اين پليس مراجعه و اظهار داشت در پي ورود به لينک جعلي دریافت سود سهام عدالت ازحساب بانکی‌اش برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت گرفته است و از این پلیس رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی افزود:به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد:در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید،فرد کلاهبردار با ارسال لینک جعلی از طریق پیامک با عنوان دریافت سود سهام عدالت برای فرد بزه دیده وی را ترغیب به کلیک برروی آن لینک نموده و با این ترفند اطلاعات حساب بانکی قربانی را جمع آوری کرده و حساب وی را خالی می نماید.

سرهنگ شیخ نژاد تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا بابررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

وی بیان داشت: با اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان تمامی مبلغ برداشتی۷۲۰ میلیون ریال به حساب فرد قربانی عودت داده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ شیخ نژاد با بیان اینکه برای مشاهده و دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ‌گونه پرداخت وجهی نیست افزود: سود سهام عدالت با‌توجه‌به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به شماره‌ حساب‌هایی که از قبل‌ توسط افراد اعلام شده است، واریز می شود و هموطنان روی لینک های جعلی دریافت سود سهام عدالت کلیک نکرده و هیچ مبلغی را واریز ننمایند.

وی تصریح کرد:هموطنان از ورود به آدرس های اینترنتی مندرج در پیام های دریافتی از سرشماره های شخصی و ناشناس خودداری نمایندچراکه یکی از مشخصه‌های تشخیص پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده، ارسال این پیامک‌ها با شماره تلفن‌های شخصی و غیرسازمانی می باشد.

سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.gov.ir و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمائید.

About Author