فرد بیمه نشده‌ای در جامعه نداریم

به گزارش ساقی آذربایجان، وحید مجیدی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت کشور اظهار کرد: هم اکنون ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: با اقدامات ارزنده دولت و پوشش بیمه ای کامل سه دهک پایین جامعه بصورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند به جرأت می توانیم بگوییم که فرد بیمه نشده‌ای در جامعه نداریم.

مجیدی گفت: در راستای حمایت از جوانی جمعیت از سال گذشته همه خدمات نازایی و ناباروری در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است به گونه ای که تعدادی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ نفر را نشانه‌دار کرده است و از خدمات ناباروری برخوردار شده اند که بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای آنان پرداخت شده و تمام مؤسسات طرف قرارداد هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی سپس با اشاره به توجه حوزه سلامت به مناطق محروم و حاشیه‌نشین گفت: ۲۰۲ منطقه آسیب پذیر در استان شناسایی شده است که با بررسی های میدانی افرادی که جزو سه دهک پایین بوده و بیمه نشده اند، بصورت رایگان بیمه شوند.

مجیدی  همچنین خاطرنشان کرد: از جمعیت ۱۴۰ هزار نفری بناب ۹۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت بوده و تعداد ۶۶ مؤسسه طرف قرارداد این بیمه هستند.

وی در ادامه یادآور شد: امروزه دریافت خدمات سلامت بسیار سهل الوصول‌تر شده و با حذف دفترچه‌های درمانی اکنون احراز هویت در هر نقطه‌‍ای از کشور فقط با کد ملی انجام می‌گیرد.

افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت در شهرستان بناب

گزارش فارس حاکی است، با حضور مسئولان بیمه سلامت کشور، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان ساختمان جدید بیمه سلامت بناب در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۵۰ مترمربع و با زیربنای ۳۵۰ مترمربع و هزینه ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، فرماندار بناب در آیین افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت این شهرستان طی سخنانی گفت: هدف و سیاست نهایی دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است بطوری که در اکثر شهرستان‌ها به جای کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید اولویت به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و به جا مانده از دولت قبلی داده شده است.

رضا لعلی افزود: فقط پروژه های جدید تنها در شرایطی که ضروری و لازم است آغاز می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب هدف نهایی دولت را بالا بردن سطح رفاه عمومی و تقسیم عادلانه ثروت برشمرد و پوشش رایگان سه دهک پایین جامعه در بیمه سلامت را نمادی از تحقق توزیع عادلانه ثروت به خصوص بین اقشار ضعیف مردم عنوان کرد.

لعلی این اقدام را زمینه‌ساز رضایت‌مندی مردم دانست.

About Author