فعالیت ۱۳ تیم خودرویی بازرسی اصناف البرز در پیک پنجم کرونا

رییس سازمان بسیج اصناف استان البرز گفت: در پیک پنجم شیوع ویروس منحوس کرونا، ۱۳ تیم خودرویی برای بازرسی اصناف به منظور پایش رعایت پروتکل های بهداشتی صنوف اختصاص یافته اند.

سرهنگ علی ترکاشوند شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بحرانی استان البرز در پیک پنجم شیوع ویروس منحوس کرونا، افزود: بر اساس تحقیقات و رصد و پایش های صورت گرفته، بخشی از این شرایط به کسبه و اصناف و بازاریان مربوط می شود که اگر پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند می توانند نقش موثر و مهمی را در این زمینه داشته باشند.
وی اظهار داشت: در پیک های قبلی مشاهده شد زمانی که پروتکل ها به خوبی رعایت می شد، کرونا فروکش می کرد و گاهی که دستورالعمل های بهداشتی به خوبی رعایت نمی شد، این ویروس شرایط بدتری را برای جامعه و استان البرز رقم می زد.

وی گفت: به همین منظور در راستای اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا، جلسه ای با حضور رئیس اتاق اصناف، رئیس فرماندهی اماکن، مدیرکل و رئیس بازرسی سازمان صمت و بارزسی اتاق اصناف با مشارکت تعزیرات حکومتی تشکیل شد.
رییس سازمان بسیج اصناف استان البرز بیان داشت: در پی برگزاری این نشست مقرر شد۱۰ تیم خودرویی سازماندهی شود که در هر خودرو یک نفر از نیروهای اماکن، بازرسی اتاق اصناف و بازرسی سازمان صمت و یک نفر بسیجی حضور دارد.

وی افزود: این تیم ها به ریاست و فرماندهی بسیج اصناف، به صورت پایلوت طی مدت ۱۰ روز در پیک کار اصناف، از ساعت ۱۸ تا پاسی از شب و در اماکنی از جمله اغذیه و بستنی فروشی ها، کافی شاپ ها، رستوران ها و تالارها بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی توسط کسبه و اصناف نظارت دارند و با صنوف متخلف برخورد خواهد شد.
ترکاشوند با بیان اینکه سه گشت سیار نیز از سوی اماکن برای گشت های شبانه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: دستورات لازم برای اجرای این طرح از فرماندهی سپاه استان اخذ و هماهنگی های لازم با فرماندهی نیروی انتظامی نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نحوه اجرای این طرح به اطلاع روسا و هیات مدیره های اتحادیه های اصناف رسیده و آن ها نسبت به این موضوع اشراف کامل دارند، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با این اقدام و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، ظرف مدت ۱۰ روز پیک پنجم کرونا را بشکنیم.

اکنون سه شهرستان تابعه البرز قرمز تیره ، سه شهرستان قرمز و یک شهرستان نارنجی کرونایی است.

About Author