قراردادهای سفید امضاء در اردبیل به صفر رسیده است

مدیر روابط کار اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: قراردادهای سفید امضای کارگری در استان اردبیل با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار به صفر رسیده است.
بختیار پاکمزد اظهار کرد: در قالب این سامانه تمام اطلاعات در قالب قرارداد طرفین کارفرما و کارگر به صورت شفاف به ثبت رسیده و امکان کوچک‌ترین سوءاستفاده و تخلف از قوانین وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در گذشته قراردادهای سفید امضا و یا برخی قراردادهای صوری را بین کارفرما و کارگر شاهد بودیم که با فعال شدن سامانه جامع کار این مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و کار در این فرآیند به صورت شفاف انجام می‌شود.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه برخی از کارفرمایان علاقه‌مند هستند که سنوات بازنشستگی را در پایان سال به حساب کارگران پرداخت کنند، گفت: این امر طبق قانون هیچ ایرادی ندارد و قطعاً در قرارداد چنین مواردی ذکر شده و در صورت قطع رابطه کارگری سنوات بر مبنای حقوق سالانه کارگر قابل پرداخت خواهد بود.
پاکمزد در مورد پرداختی عیدی برای کارگران افزود: بر اساس مصوبه مجلس با در نظر گرفتن آخرین مزد ۶۰ تا ۹۰ روز سنوات برای پرداخت عیدی به کارگران در نظر گرفته می‌شود که با توجه به پرداخت مزد روزانه ۸۸ هزار تومان، کارگران بین ۵ تا ۷ میلیون تومان عیدی در پایان سال دریافت می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این عیدی برای نیروهای مختلف کارگری به تناسب انجام کار پرداخت می‌شود که قطعاً نیروهای قراردادی و موقت نیز بر اساس قراردادی که به امضا رساندند از عیدی پرداختی بهره‌مند خواهند شد.

About Author