قطع گاز دولتی ‌های پرمصرف در زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: رعایت نکردن الگوی مصرف موجب قطعی گاز هفت دستگاه اجرایی استان از سوی این شرکت شد.
به گزارش ساقی آذربایجان موسی احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا، طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان، اظهار کرد: این طرح از ۱۵ آذرماه امسال با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی آغاز شده و به دنبال کاهش دمای هوا در استان و افزایش مصرف گاز، بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور به منظور مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل ابلاغی برای صرفه‌جویی مصرف دستگاه‌ها ارسال شده است، افزود: شرکت گاز استان در تلاش برای انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی بوده و با تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز در دستگاه و ارگان‌های دولتی به مدیریت مصرف انرژی اهتمام ویژه دارد.
این مسئول ادامه داد: از ۱۵ آذر جاری تاکنون ۱۵۰۰ پایش مصرف گاز از دستگاه‌های اجرایی استان زنجان انجام شده و این پایش‌ها در ۱۹ شهر و هشت شهرستان انجام شده است و همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: از این تعداد پایش‌ها برای ۲۸۰ اداره اخطار قطعی صادر و گاز هفت دستگاه اجرایی نیز قطع شد؛ همچنین ۲۰ دستگاه اجرایی نیز از بازرسی و پایش گاز دستگاه اجرایی ممانعت کردند.
احمدلو یادآور شد: مهم‌ترین عوامل مورد بررسی در این پایش معاینه فنی، عملکرد صحیح موتورخانه‌ها، وسایل گازسوز و رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه در فضای داخلی است. دمای راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده ادارات نیز باید روی ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم شود.

About Author