قهرمانان و دلاوران شادی آفریدند به جای مسئولان !

تا همین چند ماه پیش روزهای تلخی را می‌گذراندیم به خصوص آنکه کرونا اوج گرفته بود و روزانه جان بیش از ۵۰۰نفر را می‌گرفت. البته هنوزم این بیماری خانواده‌های زیادی را داغدار می‌کند و غم سنگینی را بر دل‌ها می‌گذارد اما ورزشکاران کشورمان در حوزه‌های مختلف در این یک ماه اخیر کاری کردند که حجم عظیمی از ناراحتی‌های مردم کاسته شود و شادی جای آن را بگیرد. هربار که ورزشکاری صاحب مدال و یا پیروز میدان می‌شود این مردم هستند که از خوشحالی سر از پا نمی‌شناسند. آن‌ها یا با واکنش‌های مثبت این خوشحالی را نشان می‌دهند یا اینکه به محل زندگی آن ورزشکار قهرمان می‌روند و به جشن و پایکوبی می‌پردازند. انگار مردم تمام آن روزهای تلخ را تاب آوردند تا همچین روزهایی را ببینند. از همین رو است که می‌توان گفت که ورزشکارانمان که قطعا آن‌ها هم زندگی‌شان بی‌تاثیر از کرونا نبوده و نیست و روزهای سخت برای آن‌ها هم هست، با اشاعه شادی در جامعه کاری کردند کارستان. کاری که پیشتر مسئولان باید آن را انجام می‌دادند اما به دلایلی از این مهم غافل بودند.
همانطور که گفته شد ورزشکاران حوزه‌های مختلف ورزشی در این شادی سهیم هستند که یکی از آن‌ها که به تازگی به کارشان پایان داده اند، کشتی گیران آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان در نروژ بود. چه در کشتی آزاد و چه در کشتی فرنگی شاهد درخشش ورزشکاران بودیم. در کشتی آزاد حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در کشتی فرنگی هم تا اینجایی کار محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.
از دیگر حوزه‌های ورزشی که خوشحالی مردم را فراهم آورده است می‌توان به فوتبال اشاره کرد. اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات انتخابی جام جهانی با عملکردی درخشان یکی پس از دیگری حریفانش را از میان برداشته و هم اکنون با اقتدار در صدر جدول قرار دارد. اما در این میان صعود تاریخی تیم ملی فوتبال زنان ایران به جام ملت‌های آسیا، جور دیگری به مذاق مردم خوش آمد به این دلیل که برای اولین بار این اتفاق رخ داده بود و مهم‌تر از همه آنکه به زنان بها داده شده بود.
نمی‌توان عملکرد والیبالیست‌های کشورمان را هم در این خصوص نادیده گرفت. اگرچه آنان در المپیک توکیو ضعیف عمل کردند اما در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن جبران کرده و با پیروزی‌های متعدد به مقام قهرمانی آسیا دست یافتند و کام مردم را شیرین کردند.
اما به تازگی نابغه بدنسازی ایران، افتخار بسیار مهمی برای بدنسازی کشور بدست آورده و با این کار خوشحالی مردم را فراهم آورده است. هادی چوپان ملقب به گرگ پارسی موفق شد در دسته آزاد مسابقات مستر المپیا رتبه سوم را به خود اختصاص دهد تا ضمن تکرار عنوانش در سال ۲۰۱۹، جایزه ۱۰۰ هزاردلاری مسابقات را هم کسب کند. همچنین هادی برای دومین بار موفق شد جایزه مردمی مسابقات «ساندو» را هم از آن خود کند. هادی در سال ۲۰۱۹ رتبه سوم و در سال ۲۰۲۰ رتبه چهارم را کسب کرده بود. مستر المپیا که معتبرترین مسابقات در رشته پرورش اندام است هرساله توسط فدراسیون جهانی پرورش اندام برگزار می‌شود؛ این مسابقات میلیون‌ها بیننده از سراسر جهان دارد و قهرمانان مستر المپیا از جمله چهره‌های مشهور دنیای ورزش هستند. لی هنی و رونی کلمن با هشت عنوان قهرمانی رکوردداران این مسابقات محسوب می‌شوند که جایزه نفر اول آن، چهارصدهزار دلار می‌باشد.
اکنون این حال خوبی که دنیای ورزش برای مردم به ارمغان آورده واکنش‌های مثبت آن‌ها را در پی داشته است به طوری که ازماه مهر به عنوان ماه پرخاطره یاد می‌کنند.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «چه مهرماه پرخاطره‌ای شده… درخشش فوتبال زنان، تیم ملی والیبال، کشتی آزاد و فرنگی که همه رو لوله کرد، فوتبالم که با اقتدار تو صدره، هادی چوپان هم الان سوم مستر المپیا شد! به طرز عجیبی خبرای خوب داره میاد… مبارکه به هرحال».
کاربر دیگری گفته است: «وسط افتخار آفرینی‌های بچه‌های تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی باید به عرضتون برسونم ‎هادی چوپان، قهرمان پرورش اندام ایران و جهان، مقام سوم مسابقات مستر المپیا رو به دست آورد. به کوری چشم وطن فروشان خواهان تحریم ورزش ایران، پرچم بالاست.».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «قهرمانان و دلاوران در حوزه ورزش عجیب خوش درخشیدند و خوشحالمان کردند. دمشان گرم».
دیگری نوشت: «تا باشه از این خوشحالی‌ها که اخیرا ورزشکاران کشورمان باعث آن شدند».

About Author