«لاله» انقلاب را «خار» کرده‌ایم به پای مردم

محمدجواد حجتی کرمانی در مراسم نکوداشت خود در موسسه اطلاعات گفت: از نظر قانون اساسی باید رهبر، که الان به حق و به جا آیت الله خامنه‌ای رهبری دارند، چون هم مدیر و هم مجتهد است، ولی هیچ جای قانون اساسی ننوشته رهبر باید عمامه داشته باشد. اگر مجتهد و مدیر کت و شلوار پوش باشد، به اعتقاد من می‌تواند رهبر باشد. امام خمینی (س) با کلاه هم رهبر هست.

مشروح سخنان محمدجواد حجتی کرمانی را در ادامه می‌خوانید:
خدا می‌داند که هرکسی چی هست و آخر و عاقبتش چه خواهد شد.
در دعای کمیل امیرالمؤمنین از گناهانی نام می‌برد که ما نمی‌دانیم به چه معنا است و همین قدر می‌دانیم که از این مرتبه بسیار دور هستیم.

مافوق چیزی که من ارزش داشتم، دوستان لطف داشته اند. خدایا تو بهتر من را می‌شناسی، این‌ها نمی‌شناسند. خودشناسی کنیم.
بعد از سخنرانی فخرالدین حجازی در افتتاحیه مجلس اول، امام گفت خدا نکند آنچه آقای حجازی گفت را من باورم شود؛ قریب به این مضمون.
گاهی استاد عصبانی می‌شود و گاهی برای تفنن استاد‌ها متلک می‌گویند. آیت الله سبحانی مقرر درس شاگرد اول امام بود؛ اشکال می‌گرفت.
بهترین شاگرد در محافل علمی، بر خلاف محافل سیاسی، شاگردی است که بیشتر انتقاد می‌کند. شاگردپروری ویژگی حوزه‌های علمیه است.
امام به عنوان یک استاد اخلاق، عرفان و وقار بود. حاج آقا روح الله مدرس گوشه گیری بود که تنها می‌آمد و می‌رفت و حاضر نبود یک نفر در التزام رکابش راه برود. خدا کاری کرد که یک ملت به دستش نجات پیدا کرد.
میراث امام بسیار عظیمی است، قدرش را بدانیم؛ جگرم خون است که این میراث دارد پاره پاره می‌شود.
وحدت اولیه را فقط ما می‌دانیم که برای من خاطرات حسرت بار است. ما این لاله را خار کرده ایم و به پای مردم دارد خار می‌رود.
این روز‌ها معنی همه چیز عوض شده و اصلا معنای انقلاب عوض شده و چیزی که در خیابان می‌بینید، انقلاب نیست.

About Author