Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-05-10 08:04:02Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

ماشین سازی گوشت قربانی فوتبال آذربایجان در دست نااهلان

زمان تعیین شده برای نقل و انتقالات زمستانی در لیگ دسته یک فوتبال (۱۶ بهمن – ۱۲ اسفند) رو به اتمام و این در حالی است که هنوز پنجره تیم ماشین سازی تبریز همانند ابتدای فصل بسته بوده و این تیم همچنان با نفرات تیم های امید و جوانان خود رو در روی حریفان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، پس از آنکه عنوان شد مالکیت تیم فوتبال ماشین سازی به همراه تراکتور، دیگر تیم تبریز به شرکت ملی مس و مس سونگون ورزقان واگذار شد، امید در دل هواداران این تیم ریشه دار تبریزی جان تازه ای گرفت، اما گذر زمان نشان داد که این موضوع حداقل تا قبل از اتمام مسابقات فصل جاری تحقق نخواهد یافت و ماشین سازی باید تا پایان فصل به دنبال راه چاره دیگری باشد.
زمانی که ماشین سازی از مالکیت زنوزی، خارج و به فردی به نام یونس قربانی که اهلیت چندانی در ورزش و به ویژه در فوتبال نداشت، واگذار شد، این تیم در واقع از چاله به چاه افتاد و در پایان رقابت های فصل گذشته لیگ برتر، به دسته یک سقوط کرد.
مالک وقت که وعده های زیادی برای تقویت تیم و بازکردن پنجره این تیم داده بود، نه تنها کاری در این زمینه نکرد، بلکه به داشته های تیم نیز چوب حراج زده و ماشین سازی را در برابر حریفان خلع سلاح کرد.
این تیم با پنجره بسته وارد رقابت های لیگ برتر شد و به دلیل از دست دادن بازیکنان لیگ برتری، با بازیکنان محدود وارد رقابت ها شد و برای جبران کمبود بازیکن، بازیکنان تیم های امید و جوانان خود را بکار گرفت که با توجه به فشردگی مسابقات و همچنین حضور بسیاری از بازیکنان تیم در رقابت های امید و جوانان کشوری، این راهکار چاره کار نشد.
در حال حاضر با گذشت ۱۸ هفته از رقابت ها، این تیم بدون برد و با کسب ۵ امتیاز در انتهای جدول رده بندی لیگ جا خوش کرده است و با ادامه روند فعلی، این جایگاه تا پایان رقابت ها در اختیار این تیم خواهد ماند.
مسئولان فوتبالی استان برای اینکه میانبری بر مشکلات ماشین سازی بزنند، این تیم را به صورت مشروط و با شرط باز کردن پنجره نقل و انتقالات زمستانی، به یک سازمان مردم نهاد واگذار کردند که از همان ابتدا مشخص بود دردی از انبوه مشکلات ماشین سازی درمان نخواهد کرد.
پس از گذشت چند روز از این اتفاق و به دنبال عدم انجام تعهدات و شروط از سوی این سمن، هیات فوتبال استان بحث واگذاری را غیر موثر اعلام و مالکیت آن را لغو کرد و این به معنی فرصت سوزی های تکراری علیه ماشین سازی بود.
حال ۴ روز تا پایان فرصت تعیین شده برای انجام نقل و انتقالات زمستانی لیگ یک باقی مانده و نه تنها اقدامی برای باز کردن پنجره نقل و انتقالات ماشین سازی انجام نشده، بلکه مسئولان این تیم در ادامه اثبات نداشتن اهلیت ورزشی خود، چند بازیکن این تیم را برای درآمدزایی و احتمالا تامین هزینه باز کردن پنجره، به دیگر تیم های لیگ یکی پیشنهاد کرده اند که در صورت تحقق، ماشین سازی وارد مرحله جدیدی از مشکلات می شود و این تیم در روزها و هفته های آینده بازیکنی برای حضور در میدان مسابقه نخواهد داشت.
یکی از وب سایت های محلی تبریز با تایید خبر مذاکره باشگاه برای فروش ۲ بازیکن تاثیر گذار ماشین سازی که در نتایج هفته های اخیر و باز کردن دروازه حریفان نقش بسیاری داشته اند, از این اتفاق به عنوان چوب حراج بر سرمایه های فوتبال تبریز و آذربایجان یاد کرده و خواستار ورود مسئولان ورزش استان و تعیین تکلیف فوری این تیم شده است.
بر این اساس، امیر شهیم، مهاجم گلزن ماشین‌سازی که در دیدار با شهرداری همدان تک گل ماشین سازی را به ثمر رساند و می توانست گل تساوی را هم بزند به همراه مهدی کاشفی، دیگر بازیکن این تیم با تصمیم مدیرعامل و قبل از مصاف با شهرداری همدان به تهران رفته و با باشگاه خیبر خرم‌آباد وارد مذاکره شدند.
پیشنهاد مالک باشگاه خیبر خرم‌آباد برای شهیم مبلغ یک میلیارد تومان و برای کاشفی نیز ۵۰۰ میلیون تومان به مدت ۵ سال بوده که پاسخ منفی دو بازیکن را در پی داشته است.
نکته جالب توجه در این میان، اینکه اگر فردی نمی تواند تیم را چه از نظر مالی و چه از نظر اداری مدیریت کند، چرا طالب مالکیت تیم می شود و برای آن مدیرعامل و دیگر سمت ها تعیین می کند؟ مالک و مدیر عاملی که نتواند پول اتوبوس، هتل و هزینه های بیمارستان و قرارداد بازیکنان را بدهد و چوب حراج بر داشته های تیم بدهد باید هرچه سریع تر سلب مسئولیت شده و مانع از آبروی ریزی فوتبال تبریز و ریشه دار ترین تیم تبریز شوند.
حداقل انتظاری که هواداران ماشین سازی از مسئولان فوتبال استان دارند، این است که هرچه زودتر وارد موضوع ماشین سازی شوند و با تعیین تکلیف مالکیت و مدیریت این تیم، در فرصت باقیمانده، پنجره تیم را باز و مانع از سقوط ماشین سازی به لیگ دسته دو شوند.
ماشین سازی در هفته نوزدهم که شنبه هفتم اسفند انجام می شود در تبریز دیداری حساس با تیم رده پانزدهمی رایکا بابل دارد.ایرنا

About Author