مجتمع درمانی بابا باغی تبریز در حالت رکود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت تعریف ردیف اعتباری ویژه برای مجتمع درمانی بابا باغی تبریز تاکید کرد و گفت: برای تحقق این امر نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.

محمد فرشکاران امروز در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع درمانی بابا باغی تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم در این مجتمع برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی کاملا مهیا بوده و پشتوانه مردمی هم وجود دارد؛ در هر صورت این مرکز باید از حالت رکودی خارج شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این مجتمع به عنوان یک برند و مرکز جذام کل کشور محسوب می‌شود امکان استفاده از فضاهای موجود و پتانسیل‌های مجتمع در توسعه گردشگری سلامت، ایجاد کلینیک روان درمانی و سلامتکده فراهم است.

فرشکاران با بیان اینکه لازم است فضای ۱۰۰ هکتاری مجتمع برای درآمدزایی و ایجاد گردش مالی به صورت خودگردان بهسازی شود، ادامه داد: برای ساماندهی و اصلاح فضای فیزیکی و ساختمان‌ها حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت تعریف ردیف اعتباری ویژه برای مجتمع درمانی بابا باغی تبریز تاکید و تصریح کرد: برای تحقق این امر نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.

رئیس مجتمع باباباغی تبریز نیز توضیح داد: ۳۵۰ بیمار مزمن روانپزشکی بستری فاقد حمایت‌های خانواده، ۱۰۰ بیمار جزامی و در مجموع ۴۵۰ نفر تحت پوشش مجتمع درمانی بابا باغی هستند.

علی اصغرزاده فرسودگی تاسیسات و نشتی آب، نقص فنی تاسیسات برق و کمبود نیروی انسانی را از جمله مشکلات مجتمع اعلام و اضافه کرد: موافقت اصولی ۳۵۰ تخت روان را برای مجتمع بابا باغی اخذ کرده ایم اما در تامین نیروهای درمانی و پشتیبانی دچار چالش هستیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در این مرکز، حمایت‌های مالی صورت گرفته از طرف سازمان را موتور محرکه طرح های عمرانی مجتمع و موجب ایجاد انگیزه مضاعف در پرسنل جهت جذب حمایت‌های مالی و معنوی بیشتر از سوی سایر نهادها و داستگاه‌ها دانست.

لازم به ذکر است، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی به همراه کارشناسان این سازمان ضمن حضور در مرکز بررسی و تحقیق بیماری های پوستی از بخش های مختلف این مجتمع از نزدیک بازدید کرد.

فرشکاران در ابتدا از بخش جدید پوست دکتر مبین بازدید کرد و به گفت‌وگو با بیماران مجذوم پرداخت.

وی سپس از بخش بازسازی شده مهر (بیماران مزمن روانپزشکی)، سالن همایش مجتمع و محل سکونت بیماران جذام بازدید کرد.

About Author