مجلس یازدهم دچار بیماری نارسیسیسم شده است

هر از چند گاه، خبری جنجالی با محور مجلس یازدهم در فضای مجازی و رسانه‌ای بر سر زبان‌ها می افتد.
حاشیه‌سازی مجلس یازدهمی‌ها در طی حضورشان در خانه منتسب به ملت تمامی ندارد و هر روز ماجرایی جدید ازبهارستان به گوش می رسد.
از همان روزهای اول شروع فعالیت و فارغ از رسالت قانونگذاری خود، به هیاهو و غوغاسالاری‌ها پرداخت بطوری که حتی دیوارهای صوتی رسانه‌ها را هم شکست تا آنجا که هر روز خبری جنجالی با محور مجلس یازدهم در فضای مجازی و رسانه‌ای بر سر زبان‌ها می‌ افتد.
یک روز طرحی برای فیلتر کردن پیام‌رسان‌ها و روز دیگر طرحی برای خروج از برجام و NPT، روز دیگر طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و دیگر روز طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار و طرح محرمانه ماندن اموال مسئولین ، طرح تخصیص خودرو به نمایندگان مجلس، طرح منسوخ شدن تغییر ساعت رسمی کشور و …، طرح‌هایی که اغلب با قید و فوریت در دستور کار قرار می‌گیرند و هیات رئیسه هم یکی پس از دیگری آنها را اعلام وصول و بعضا قانونگذاری می شود و جالب تر آنکه در نهایت ممهور به مهر شورای محترم نگهبان می‌شوند!
مجلسی که با صدای بلند تلاش دارد بگوید انقلابی است و به فکر معیشت مردم است اما به نظر می رسد . اغلب طرح هایی که تا به امروز در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است نه تنها در حوزه تخصصی خود چندان کارگشا نیستند که حتی ضرورت و الزامی برای بررسی فوری آنها وجود نداشته است.
اما در مورد طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار علیرغم رایزنی های فراوان از طرف اساتید و خبرگان حقوقی با نمایندگان مجلس جهت اصلاح بعضی از مواد آن متاسفانه و در کمال تعجب با اجماع ، رای موافق نمایندگان تصویب و مهر بطلان بر جایگاه نظریات کارشناسی حقوقدانان کشور زده شد که در صورت همراهی شورای نگهبان با بهارستان نشینان سرنوشت حذف نهاد دادسرا که ظلمی تاریخی در تارک سیستم قضایی کشور هست بر سر نهاد مقدس وکالت و سردفتری و کارشناسی نیز خواهد آمد.
مجلس یازدهم همانند نارسیوس یونانی شده است، نارسیوس عاشق تصویر خود در آب شده بود و هنگامی که خواست به او برسد به آب پرید و غرق شد، فکر کرد که او یک حوری دریایی بود!!!

About Author