محرومان استان اردبیل صاحب مسکن می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با اجرای طرح ملی ساخت مسکن محرومان در مدت زمان کوتاهی تمام نیازمندان فاقد مسکن زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان از مسکن مناسب و مقاوم بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش ساقی آذربایجان ، حسین دشتی در آئین معارفه مدیر جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال اظهارکرد: امسال برای ساخت مسکن نیازمندان کشور اعتبارات و امکانات مناسبی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر یکی از برنامه‌ها و خدمات مهم کمیته امداد است، گفت: رفع مشکل مسکن، مهم‌ترین دغدغه مددجویان را برطرف می‌کند تا مسیر توانمندسازی و خودکفایی آنها هموارتر شود.
دشتی با بیان اینکه اولویت ساخت واحدهای مسکونی محرومان در استان اردبیل با خانوارهای نیازمند پرجمعیت ساکن در مناطق با ضریب بالای محرومیت است، افزود: تلاش داریم مشکل مسکن مددجویانی که در مناطق محروم با ضریب محرومیت ۶، ۷ و ۸ سکونت داشته و فاقد مسکن مناسب هستند را با کمک خیرین و همکاری دستگاه‌های اجرایی رفع کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل همچنین گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری برای احداث مسکن محرومان در سه شهرستان این استان تخصیص یافته است.
دشتی گفت: این اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان شهرستان‌های خلخال ، کوثر و گرمی تخصیص یافته و با توجه به وسعت محرومیت بیشترین اعتبار مربوط به احداث واحدهای مسکونی محرومان خلخال است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر خانوارهای نیازمند مسکن زیرپوشش این کمیته از کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات بانکی کم‌بهره ساخت مسکن بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: تعداد خانوارهای فاقد مسکن باقیمانده ، خانوارهایی هستند که در هیچ شرایطی توان پرداخت اقساط بانکی ساخت مسکن را ندارند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه سقف تسهیلات بانکی احداث مسکن محرومان از یک میلیارد ریال سال گذشته به ۲ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است، اظهارکرد: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مستضفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۹۱ واحد مسکونی مددجویی در سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش‌رستم خلخال در حال اجرا است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به منظور ساخت ۱۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان اردبیل منعقد شد تا در کنار افزایش سرعت اجرای طرح ملی ساخت مسکن محرومان ،خانواده‌های تحت حمایت فاقد مسکن در کمترین زمان ممکن از منزل مناسب بهره‌مند شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل دشتی افزود: برای هر واحد مسکونی ۶۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض در اختیار خانوار تحت حمایت روستایی این نهاد قرار می‌گیرد و بنیاد مسکن نیز یک میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه به صاحبان این واحدهای مسکونی اعطا خواهد کرد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه تامین مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت به طور جدی دنبال می‌شود، گفت: همکاری و همیاری سپاه، بسیج، بنیاد مسکن و کمک‌های مردمی موجب شده است تا این امر در استان سرعت بیشتری بگیرد.
وی با قدردانی از حمایت‌ها و اقدامات سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل که همواره در خدمت‌رسانی به محرومان نقش بسزایی ایفا می‌کنند، بیان کرد: گام‌های بسیار موثری برای رفع محرومیت بویژه در مناطق محروم انجام شده که ادامه این روند روحیه نشاط اقشار آسیب‌پذیر را افزایش خواهد داد.
در این مراسم سیدغلامرضا مظلومی آل هاشم به عنوان مدیر جدید کمیته امداد امام خمینی خلخال معرفی شد.

About Author