مدارس سنگی اردبیل تخریب وبازسازی می‌شود

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: مدارس سنگی در استان اردبیل در قالب اعتبارات ملی تخریب و بازسازی می‌شوند.
به گزارش ساقی آذربایجان دولت لطفی ۲۳ شهریور در جلسه بررسی آخرین وضعیت واحدهای احداثی در شهرستان گرمی اظهار کرد: بیشترین مدارس سنگی استان در گرمی واقع شده و قرار است در قالب این طرح ۱۹ مدرسه در گرمی تخریب و بازسازی شده تا خطری در آینده متوجه دانش‌آموزان و بهره‌برداران فضاهای آموزشی نباشد.
وی از همکاری خوب بنیاد علوی در ساخت واحدهای آموزشی در شمال و جنوب استان تصریح کرد: خدمات ارزشمندی که بنیاد علوی در شهرهای محروم همچون گرمی و خلخال انجام داده، ستودنی است به طوری که احداث واحدهای آموزشی به همت این بنیاد به شکل مشارکتی با نوسازی و تجهیز مدارس در حال انجام است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل روند احداث این واحدهای آموزشی را در سطح استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در شهرستان گرمی ۱۳ پروژه مدرسه‌سازی در حال احداث و تجهیز است و در کنار آن آسفالت محوطه مدارس، تکمیل سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام و سرویس‌های بهداشتی در اولویت قرار گرفته است.
لطفی افزود:‌ در یک سال اخیر بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت این واحدهای آموزشی در شهرستان گرمی هزینه شده که عمده این منابع از ردیف اعتبارات ملی بوده است.
وی ضرورت تکمیل نمازخانه مدارس، سالن‌های ورزشی و پژوهش‌سرای شهید رجایی را یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین نیز از منابع دولتی به صورت ۵۰ درصد استفاده می‌شود تا در قالب پروژه‌های مشارکتی این طرح‌ها به سرانجام برسد.
لطفی در مورد تجهیز مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد اضافه کرد: تمام مدارس شهرستان گرمی در قالب این طرح استانداردسازی شده و تعداد محدودی از مدارس که با بخاری‌های گازی روشن و گرم می‌شوند قرار است به سیستم مرکزی گرمایشی مجهز شوند.
وی در مورد تأمین ردیف اعتباری مشخص برای حل مشکلات سرویس‌های بهداشتی مدارس بیان کرد: در سال جاری قرار است با اولویت مناطق محروم و روستایی اجرای این پروژه‌ها به مناقصه گذاشته شود تا به سرعت شاهد عملیاتی شدن این طرح‌ها باشیم که انتظار می‌رود تا پایان سال تحصیلی آینده این طرح‌ها به سرانجام برسد.
لطفی از اجرای طرح برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی نیز خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان گرمی مدارس کانکسی بسیار محدود است اما مدارس سنگی از محل تخریب و بازسازی، نوسازی خواهند شد.
وی فروش اموال مازاد آموزش و پرورش را یکی از راهکارهای تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام برشمرد و تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان امسال قرار است ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش زمین‌های مازاد آموزش و پرورش تأمین شود که در اردبیل ۱۶ میلیارد تومان از این منابع تأمین شده است.
وی گفت: در کنار فروش زمین‌های مازاد صد درصد این منابع از طریق خزانه به خود شهرستان‌ها برمی‌گردد تا این اعتبارات صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شود.
لطفی همچنین از تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس محروم گرمی نظیر لب‌تاب، برد هوشمند و سایر تجهیزات آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

About Author