مراکز انتقال خون اردبیل در ماه رمضان فعال هستند

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: مراکز انتقال خون استان اردبیل در ماه مبارک رمضان فعال بوده و میزبان خیرین و اهداکنندگان است.
به گزارش ساقی آذربایجان، شراره دژکام در بازدید از مراکز انتقال خون استان اردبیل اظهار کرد: از مؤمنان روزه‌دار درخواست داریم تا با تداوم روند اهدای خون، در این امر خیرخواهانه و انسان‌دوستانه در ایام ماه مبارک رمضان مشارکت فعال داشته باشند.
وی تصریح کرد: همه ساله در اوایل ماه مبارک رمضان، میزان اهدای خون کاهش می‌یابد ولی در شب‌های قدر این میزان به شکل معناداری افزایش می‌یابد و بر همین اساس، برای ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر ساعات کاری روزانه، کشیک‌های بعد از افطار نیز در نظر گرفته شده است.
مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: مرکز اهدای خون اردبیل از ابتدای ماه مبارک رمضان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۳ و بعد از افطار از نیز از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ساعت یک بامداد در خدمت مؤمنان خیر و نوعدوست خواهد بود.
دژکام افزود: مراکز انتقال خون در همه شهرستان‌های این استان دایر است و در شهر اردبیل در ۲ نقطه یکی در محل ساختمان مرکزی سازمان و دیگری در جوار بیمارستان فاطمی آماده دریافت خون اهدایی شهروندان است.
وی نیاز به خون را یک نیاز همیشگی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به نیاز به همه فرآورده‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی، از شهروندان نوعدوست دعوت می‌شود که در تمام طول سال برای اهدای خون و عمل خیرخواهانه خود اقدام کنند.
دژکام خواستار مشارکت فعال شهروندان در اهدای خون شد و خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان ذخایر خونی استان در حد استاندارد بوده و در حد یک هفته نیاز خونی در استان موجود است. مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اضافه کرد: مراکز انتقال خون به گروه‌های خونی منفی به علت کمیاب بودن این گروه‌های خونی بیشتر از سایر گروه‌ها نیاز دارند.

About Author