مراکز درمانی و داروخانه‌های اردبیل تا ۱۲ شب دایر هستند

استاندار اردبیل گفت: فعالیت و خدمات‌رسانی مراکز درمانی و داروخانه‌ها به منظور خدمات‌دهی بیشتر به مبتلایان کرونا و مراجعان سرپایی تا ۱۲ شب ادامه می‌یابد.
به گزارش ساقی آذربایجان، سید حامد عاملی در مورد تصمیمات پنجاه و دومین نشست قرارگاه طرح شهید سلیمانی در اردبیل بیان کرد: بنابر مصوبه ستاد همه داروخانه‌ها و درمانگاه‌هایی که شبانه‌روزی نیستند نیز می‌توانند به مدت ۲ هفته برای ۱۶ ساعت به شهروندان خدمات ارایه دهند.
وی با اشاره به اینکه سویه جدید امیکرون با سرعت انتشار پنج برابری نسبت به سویه دلتا جامعه را تهدید می‌کند، افزود: شاید عده‌ای عادی‌انگاری کنند که این سویه بستری و مرگ و میر پایینی داشته باشد اما بنابر نظر متخصصان احتمال میزان تلفات آن به مثابه موج‌های گذشته می‌تواند خطرناک باشد.
استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: بهترین زمان رعایت شیوه‌نامه‌ها و مقابله با شیوع سویه جدید در نقاط مختلف از جمله مراکز پرتراکم، بانک‌ها، دفترخانه‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حمل و نقل شهری و جاده‌ای، مراکز خدماتی، ورود و خروج گمرک بیله‌سوار است تا در این روزهای پایانی سال این موج با کمترین تلفات و تهدید سپری شود.
وی مدیریت مراکز دارای تجمع جمعیتی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: محدودیت هوشمند باید نسبت به رنگ‌بندی و متناسب با وضعیت اعمال شود و مردم و دستگاه‌های اجرایی به چارچوب‌های قانونی در این زمینه پایبند باشند.
عاملی ادامه داد: مدیران بانکی باید در این راستا نسبت به مجموعه‌های تحت امر نظارت کافی داشته باشند و صاحبان صنایع نیز با احساس مسئولیت بیشتری شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی همچنین از مردم استان خواست در آستانه عید نوروز نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خرید خود را انجام دهند و در کنار آن سازمان صمت و اتاق اصناف نیز نظارت بیشتر نسبت به صنوف متخلف اعمال کنند.
استاندار افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون را خواستار شد و بر رعایت شیوه‌نامه‌ها، پرهیز از دورهمی‌ها، توجه به محدودیت‌ها بر اساس رنگ‌بندی شیوع کرونا و احساس مسئولیت نسبت به فرزندان و دانش‌آموزان تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه صدا و سیما و رسانه‌های گروهی وظیفه سنگینی در تنویر افکار عمومی دارند، اظهار کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در آگاهی دهی به مردم نقش اساسی دارد و متخصصان امر باید با حضور در برنامه‌های گوناگون مردم را از حساسیت موضوع آگاه کنند.
بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده بود. ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد. این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

About Author