مسابقات کتابخوانی محرکی برای هدایت افراد به سمت مطالعه

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: فعالیت‌های مختلف در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با هدف توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌شود.
ایرج صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برگزاری مسابقات کتابخوانی در استان زنجان، اظهار کرد: محور همه برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان و رسالت این نهاد، توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی است که یکی از عوامل موثر در این راستا معرفی کتاب مناسب است.
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان نیز در توسعه کتاب و کتابخوانی در بین آن‌ها موثر است، افزود: وقتی یک کتاب یا مسابقه‌ای متناسب با ایام خاصی معرفی شده و برگزار می‌شود، علاوه بر تاثیری که در معرفی کتاب مناسب دارد، در افزایش آگاهی مردم در رابطه با یک روز یا ایام خاص نیز تاثیرگذار است.
این مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی مختلف، تصریح کرد: خود مسابقات کتابخوانی که در آن‌ها یک کتاب برای مطالعه معرفی می‌شود نیز یک محرک و مشوق برای سوق دادن مردم به سمت مطالعه است. همچنین افراد مختلف با شرکت در مسابقات، دوستان خود را نیز به مشارکت در مسابقه دعوت می‌کنند که این عامل باعث می‌شود کتاب‌ها به صورت رنجیره‌ای در بین مردم معرفی شود.
صادقی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی «فصل فیروزه» در زنجان، ادامه داد: به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فصل فیروزه» داستانی عاشقانه با محوریت حضرت معصومه (س) به همت اداره کتابخانه‌های عمومی در استان برگزار می‌شود.
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتاب «فصل فیروزه» داستانی عاشقانه است که ماجرایش در بستری تاریخی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه از ۱۰ آبان‌ماه تا ۳۰ آذرماه امسال با مراجعه به سامانه مسابقات کتابخوانی Samakpl.ir، ضمن دسترسی به فایل PDF این کتاب، در این مسابقه شرکت کنند.

About Author