مسجد گریزی جوانان با رفتار سلطنتی هیات امنا!

مادر شهید مدافع امنیت حسین اجاقی گفت: باید مساجد را بعنوان یک سنگر حفظ کرد. متاسفانه الان در مساجد، هیئت امنا با تشکل ها ارتباط خوبی ندارند. متاسفانه در اکثر مساجد، هیئت امنا به صورت سلطنتی اداره می شود و نمی خواهند بستر را برای فعالیت جوانان فراهم کنند.

شهید حسین اجاقی بسیجی تبریزی که در نخستین روزهای اغتشاشات اخیر در ۳۱ شهریور ماه توسط پیاده نظام عناصر ضدانقلاب به شهادت رسید.

این شهید تربیت یافته مکتب خمینی کبیر بوده و در طول حیات مادی خود با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، مدافع ارزش های انقلاب بود و سرانجام جان خود را برای حفظ امنیت مردم و رسوایی ضدانقلاب فدا کرد.

فروکش کردن اغتشاشات خیابانی، نباید اذهان عمومی را از بزرگی خدمت شهدای مدافع امنیت دور کند، فلذا در دیدار صمیمی و خارج از کلیشه که با مادر شهید داشته ایم، پای حرف های این بانوی صبر نشسته ایم.

مشروح گفتگوی خانم رباب حقایق شریف بشرح ذیل می باشد:

 

پیام شهدا به مسئولین؛ به مردم خدمت کنید

تبریزبیدار: پیام امروز شهدا برای مردم و مسئولین چیست؟

مادر شهید اجاقی: حسین به عنوان یک بسیجی همیشه پای کار نظام بود. پیام شهدا به مسئولین این است که ما از جان و مال خود گذشتیم تا مردم زندگی راحتی داشته باشند، شما هم به مردم خدمت کنید. همیشه حسین می گفت نباید ما خط ولایت را ترک کرده و پشت حضرت آقا را خالی کنیم چون پرچمی که در دست ولایت فقیه است را باید به دست صاحب الزمان(عج) برسانیم.

پسرم همیشه می گفت سخنان حضرت آقا نشأت گرفته از پیام حضرت زهرا (ع) می باشد و خط قرمز حسین، خط ولایت بود و در این راه هم خونش ریخته شد، اگر ما از خط ولایت خارج شویم راه خودمان را گم خواهیم کرد.

انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا  است، در شهادت همیشه باز هست ولی در هر برهه از زمان فرق می کند، شهدا همیشه پای این نظام بوده و هیچ وقت اجازه نخواهیم داد خون شهدا پایمال شود.

 

امام و انقلاب را ندید اما برای آرمان انقلاب جان داد

تبریزبیدار: در آستانه دهه فجر هستیم. فرزند شما امام(ره) و زمان انقلاب اسلامی را ندیده بود اما برای تداوم انقلاب جان خود را فدا کرد. در این مورد بفرمایید؟

مادر شهید اجاقی: حسین دهه هفتادی بود با این که اتفاقات زمان انقلاب را ندیده بود ولی چون در یک خانواده انقلابی رشد و نمو پیدا کرده بود لطف و عنایت پروردگار بود که حسین فطرت انقلابی داشته باشد. ۱۸ ساله بود که در کربلای معلی انگار برای او جرقه ای زده بودند و وقتی از زیارت برگشتیم گفت باید ما دستورات حضرت آقا را اطاعت کنیم و الان جنگ دشمن جنگ ترکیبی می باشد و دشمن از این جنگ وارد عمل شده است. حسین ثابت کرد همه جوانان در هر برهه ای از زمان پای کار هستند.

قدردانی از شهدا به یادواره بسنده نشود

تبریزبیدار: به نظر شما مردم و مسئولین چگونه باید قدردان شهدا باشند؟

مادر شهید اجاقی: خونی که از شهید ریخته شده موضوع دنیوی نمی باشد، اگر این درک شود که شهدا بخاطر امنیت و حفظ جان مردم از جان خود گذشتند، راه شهدا را ادامه می دهند و باید در عمل ثابت کنند و به یادواره های شهدا و ظواهر بسنده نشود.

مسجد گریزی جوانان با رفتار سلطنتی هیات امنا / مساجد را به دوران سنگر بودن بازگردانید

تبریزبیدار: مطالبه اصلی برای تداوم راه شهدا چه می تواند باشد؟

مادر شهید اجاقی: باید مساجد را بعنوان یک سنگر حفظ کرد. متاسفانه الان در مساجد، هیئت امنا با تشکل ها ارتباط خوبی ندارند. متاسفانه در اکثر مساجد، هیئت امنا به صورت سلطنتی اداره می شود و نمی خواهند بستر را برای فعالیت جوانان فراهم کنند و فکر می کنند مسجد فقط برای خواندن نماز است. باید شکل فعالیت مساجد به دوران نهضت انقلاب اسلامی بازگردد و سنگری برای تمامی زمینه ها باشد و دردی از جامعه دوا کند.

ممانعت برخی مساجد از نصب عکس شهدا 

الان چرا نباید مساجد با همدیگر همسو باشند؟ در اکثر مساجد برای نوجوانان زمان نمی دهند تا فعالیت کنند و این عامل باعث مذهب گریزی جوانان می شود و به بن بست می رسیم. در بعضی از مساجد اجازه نمی دهند عکس شهدا جلوی مسجد نصب شود!

از رئیس جمهور خواستم جلوی مسئولین بی کفایت را بگیرد

موضوع بعدی مساله حجاب است. به عنوان مادر شهیدی که فرزندم را در راه امنیت مردم فدا کرده ام، از مسئولین درخواست دارم در مورد بد حجابی ها کاری انجام دهند. رها شدگی، دل مادران شهیدان را به درد می آورد. حجاب از حضرت فاطمه زهرا(س) به ما ارث رسیده است.

در جلسه ای با آقای رئیس جمهور به عنوان نماینده مادران شهدا حضور داشتم مطالبه ای بیان کردم که هر چه سریع تر به وضعیت جامعه رسیدگی شود. متاسفانه تعدادی از مسئولان بی کفایت می خواهند خون شهیدان را پایمال کنند اما هیچ وقت به آرزویشان نمی رسند.

About Author