مشکل آب شرب میانه حل می‌ شود

به گزارش ساقی آذربایجان، جواد رحمتی روز شنبه در آیین بهره برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی میانه، گفت: سد گرمی چای که در ۵۳ کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم ۴۶ میلیون متر مکعب از آورد سالیانه، تأمین آب مورد نیاز ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین آب شرب این شهر با میزان حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در سال احداث می شود در حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری بهره بردای شود.
وی اظهار کرد: کمبود آب شرب میانه با بهره برداری از سد گرمی چای مرتفع می شود.
رحمتی خاطرنشان کرد: سد گرمی چای میانه به همراه سد شهریار و شبکه سد آیدوغموش جزو طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو است که در سفر رییس جمهور به استان هم مورد توجه قرار گرفت.
وی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی میانه را یکی از ابر پروژه های تاریخ میانه در سایه تعامل و همت همه مسئولین شهرستان عنوان و اظهار امیدواری کرد که اعضای شورای شهر میانه و شهردار جدید توانند با ادامه راه شهردار قبلی و در تعامل با هم در جهت توسعه و آبادانی هرچه بیشتر شهر میانه تلاش کنند.
وی اظهار کرد: پادگان و آماده سازی زمین های نیمه تمام یکی دیگر از محوری ترین بحث های توسعه شهرستان است که ما سعی خواهیم کرد تا ستاد اجرایی فرمان امام راحل را برای ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در کنار ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن از طریق سایر دستگاه ها درگیر موضوع کنیم تا به لحاظ بحثهای گردش مالی و اقتصادی در شهرستان شاهد رونق شهرستان و تبدیل آن به منطقه خاص‌کلیدی باشیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: همفکری هم افزایی و اتحاد بین مسئولین شهرستان کلید واژه عمران و آبادانی است.
مسعود سعادتی اضافه کرد: این پروژه با توجه به قرارگیری در شهرستان میانه به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی و ترانزیتی مهم؛ نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی شهر و زیباسازی آن خواهد داشت.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران دخیل در اجرای پروژه از جمله همراهی وهماهنگی مطلوب شهردار و اعضای شورای شهر؛ این پروژه را جزو نیازهای مدیریت شهری عنوان کرد.
سعادتی یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم به ویژه در هفته دولت را دولت مردم یعنی دولتی برخاسته از مردم و برای مردم عنوان کرد که تمام تلاش خود را برای مصلحت و منافع مردم به کار بسته است.
فرماندار ویژه میانه اظهار کرد: هر حرکتی بدون حضور مردم و بدون مشارکت و فعالیت جدی آنها ابتر مانده و به موفقیت منجر نخواهد شد که در این راستا به ویژه در حوزه‌های مختلف شهری و حوزه شهرداری و شهرسازی مردم باید محور اصلی توسعه قرار بگیرند تا پیشبرد امور را شاهد باشیم.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم با حضور در این مراسم بر استفاده از ظرفیتهای مسئولین و مردم در تغییر جلوه شهر تاکید کرد و افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم‌نیز از همراهی و حمایت لازم به ویژه در دو ناحیه کردن شهرداری غافل نخواهیم شد.
مهدی اسماعیلی دو ناحیه ای شدن شهرداری را مقدمه ای برای آینده ای روشن در راستای زیباسازی و تغییر هر چه بیشتر جلوه شهر ذکر کرد.
دیگر نماینده مردم میانه در مجلس نیز افتتاح چنین پروژه هایی در جهت‌ تامین راحتی و آسایش مردم و آبادانی هر چه بیشتر شهر را سبب خوشحالی و مایه مباهات برشمرد.
مرتضی حسینی به پروژه های مهم و بزرگ در حال اجرای شهرستان میانه همچون آسفالت راه های روستایی به میزان ۱۰۰ کیلومتر در شهرستان؛ تعریض راه میانه- به ترک؛ پروژه سد گرمی چای؛ جاده میانه به سرچم به رغم تحریم‌های ظالمانه اشاره و اظهار امیدواری کرد که با توافق عزتمندانه و برد برد؛ منفعت هر چه بیشتر ملت ایران را شاهد باشیم.
پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی میانه با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
این پل به طول ۳۸۰ و عرض ۱۴ متر و دهانه ۴۰ و عرشه ۱۲۵ متری توسط سازمان همیاری شهرداری با کارفرمایی شهرداری میانه اجرا و به بهره برداری رسید.

About Author