مشکل آب شرب ۳۷۹ روستای آذربایجان غربی رفع می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اختصاص اعتبارات ویژه برای رفع مشکلات آبی ۳۷۹ روستای استان خبر داد.

به گزارش ساقی آذربایجان لطیف خوش سیرت در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: برای رفع مشکل تنش آبی در روستاهای استان ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی به استان اختصاص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: با این میزان اعتبار بر اساس قرار دادی که با قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه منعقد شده است در طول ۳۰ ماه مشکل تنش آبی ۳۷۹ روستا در استان برطرف شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از آغاز بهره برداری از ده‌ها طرح تأمین آب شرب در شهرها و روستاهای استان همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها ۳۵۸ هزار و ۳۸۳ نفر از مزایای آنها بهره مند خواهند شد.
خوش سیرت اظهارکرد: برای اجرا و آماده بهره‌برداری شدن این پروژه‌ها یکهزار و ۴۲۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و ملی استانی شده هزینه شده است.
وی، رفع کمبود آب شرب شهرهای پیرانشهر، رفع کمبود آب شرب منطقه استقلال شهر مهاباد، رفع کمبود آب شرب شهر بوکان و تأمین فشار و کمبود آب شرب زمین‌های توحید، تأمین آب شرب مسکن مهر طرزیلو و خطوط رفت و برگشت مخزن عباس آباد در شهر ارومیه را از طرح‌های آماده بهره‌برداری در شهرهای استان اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی توجه به مناطق روستایی و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی را از برنامه‌های مهم و اساسی عنوان و اظهار کرد: در این راستا پروژه‌های تأمین آب آشامیدنی روستاهای بریسو در شهرستان سردشت، روستاهای عزت آباد، کورابلاغ و دانابلاغ شهرستان شوط، روستاهای ملحم و ینگجه شهرستان سلماس، طرح تأمین آب به منطقه پلدشت و مجتمع ۷ روستایی نازک علیا و تأمین آب آشامیدنی روستاهای باراجوق، صالح آباد، مجتمع صالح آباد ارومیه و روستاهای ذمه، الک آباد و حیدرآباد شهرستان اشنویه اجرا و همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

About Author