مصوبه‌های سفر استاندار به مراغه پیگیری می‌شود

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌زودی جلسه پیگیری مصوبه‌های سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به مراغه برگزار می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی «علی علیزاده» در گفت‌وگو با خبرنگاران به دیدار روز گذشته خود با استاندار آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: در این دیدار مسائل مهم شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر مطرح شد و استاندار نیز بر عملیاتی شدن مصوبه‌های نخستین سفر شهرستانی خود تاکید کرد.
«سیدعلی موسوی»، فرماندار مراغه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه استاندار در آن سفر ابتدا به مجتمع صنعتی کاوه‌سودا و آسافلوت رفت و مشکلات انتقال پساب آن به دریاچه ارومیه را مورد بررسی قرار داد، گفت: در این زمینه مقرر شد تا آزادسازی مسیر انتقال پساب تا یک ماه آینده از سوی متولیان امر انجام شود و پس از آن نیز مدیران کاوه سودا و آسافلوت در مدت سه ماه عملیات لوله‌گذاری و انتقال پساب را اجرایی کنند.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه آن سفر از واحد توسعه این مجتمع با عنوان «بطری‌سازی» که پروانه احداث آن اخذ شده است، بازدید و دستور صدور مجوز تغییر کاربری زمین آن را صادر کرد تا این طرح تولیدی در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
در ادامه این سفر مشکلات پیش‌روی عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنایع تبدیلی مراغه نیز مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص این شهرک قرار شد تا زمین متعلق به سازمان آب منطقه‌ای تملک شود و مجوز فروش آن به صورت ترک تشریفات اخذ گردد.
جهاد کشاورزی نیز برای خرید این زمین اعلام آمادگی کرده تا زمین در اختیار شهرک صنایع تبدیلی قرار داده شود و شاهد افتتاح آن در سال ۱۴۰۱ باشیم؛ همچنین در مورد منطقه ویژه اقتصادی که قسمت اعظم کارهای آن انجام شده نیز مقرر شد تا مجوز تخصیص آب مورد نیاز آن با قول مساعد سازمان آب منطقه‌ای صادر شود.
قول تخصیص آب به میزان پنج لیتر بر ثانیه از منابع آب‌های زیرزمینی و بقیه از محل پساب‌های خروجی نیز از سوی سازمان آب منطقه‌ای در این سفر اخذ شده که این امر مژده‌ای برای شهروندان در خصوص تحقق منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان است».
به گفته فرماندار مراغه در بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از پروژه آزادراه مراغه – هشترود نیز قرار شد تا در قطعه دوم این آزادراه حدفاصل روستای «چکان» تا زمین‌های مرکز تحقیقات کشاورزی دیم، پروژه با سرعت بیشتر تکمیل شود زیرا عمده سوانح راننگی منجر به فوت را در آن مسیر شاهد هستیم.
موسوی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد در داخل مرکز تحقیقات کشاورزی دیم نیز با ایجاد دیوار حائل و احداث ۲ زیرگذر، عبور آزادراه از محدوده این مرکز را شاهد باشیم.
به گفته مسئولان امر، با تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت و تامین مالی سهم آن از طریق کنسرسیوم بانکی و سرمایه‌گذاران آن شاهد تسریع در اجرای این طرح بزرگ و افتتاح قطعات دوم و سوم آن تا شهریور ماه ۱۴۰۱ خواهیم بود.
در سفر استاندار از طرح ۴۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن در مراغه نیز بازدید به عمل آمد که از روند مناسبی در زمینه اجرا برخوردار است و قول‌های مساعدی نیز از سوی نماینده عالی دولت در آذربایجان‌شرقی برای تسریع در روند آن ارائه و قرار شد برای رفع مشکلات زیرساخت‌های این واحدهای مسکونی اقدام شود.
همچنین از فرصت حضور استاندار جدید نیز برای بیان مطالبه‌های مربوط به حوزه ورزش و جوانان این شهرستان بهره گرفته شد و در خصوص ناقص ماندن استادیوم پنج هزار نفری و مطالبه‌های معوق پیمانکار آن گزارشی ارایه شد و استاندار محترم نیز دستور پیگیری برای تخصیص اعتبار لازم برای پرداخت بدهی به پیمانکاران و تکمیل این ورزشگاه را صادر کرد.
به گزارش ایرنا استاندار جدید آذربایجان‌شرقی که روز نخست آبانماه با حضور وزیر کشور در تبریز معرفی شده بود، سه روز بعد نخستین سفر شهرستانی خود را به دومین شهرستان استان یعنی مراغه اختصاص داد که به گفته فرماندار شهرستان ویژه مراغه این سفر رهاوردهای ارزشمندی در پی داشت.

About Author