معرفی مکان‌های گردشگری نیر در سطح ملی

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: مکان‌های گردشگری شهرستان نیر به عنوان جاذبه‌های طبیعی و توریستی باید در سطح ملی معرفی شوند.
شهرام محمدی در مراسم پاکسازی منطقه نمونه گردشگری نوالار شهرستان نیر با حضور طبیعت‌گردان اظهار کرد: دفن سنتی زباله در شهر نیر و همجواری محل دفن زباله با منطقه توریستی نوالار و بولاغلار از آسیب‌های عمده این منطقه گردشگری است.
وی تصریح کرد: زباله‌ها به ویژه زباله‌های نایلونی توسط باد به سمت این مناطق زیبا و بکر پخش شده و چهره ناخوشایندی به این مناطق داده است.
سرپرست فرمانداری نیر گفت: مراحل انتقال محل دفن زباله شهر نیر در حال اجراست و به زودی شاهد انتقال این منطقه به منطقه دوردست دیگری خواهیم بود.
محمدی افزود: طرح پاکسازی منطقه توریستی نوالار با همت و تلاش اعضای شورا، شهرداری، دستگاه‌های اداری و اقشار مختلف مردم اجرا شد و در عید فطر نیز با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان بار دیگر عملیات پاکسازی این منطقه انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: مکان‌های گردشگری شهرستان نیر به عنوان جاذبه‌های طبیعی و توریستی باید در سطح ملی معرفی شوند تا با ورود مسافران شهر محروم نیر بتواند به درآمدزایی در حوزه گردشگری و توریسم دست یابد.
در این مراسم شهردار نیر هم خاطرنشان کرد: در حرکتی خودجوش جمعی از دوستداران طبیعت و تشکل‌های مردم‌نهاد حامی محیط زیست، اعضای شورای نیر و پرسنل اداری و کارگری با ماشین‌آلات و اهدای دستکش و کیسه زباله مناطق گردشگری نیر را از وجود زباله پاکسازی کردند.
مجید جهانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم تمام مخاطبان و علاقه‌مندان طبیعت بتوانند از زیبایی‌های مناظر خدادادی استفاده کرده و کمتر به آلودگی این مکان‌ها اقدام کنند.
شهردار نیر با اشاره به اینکه منطقه سیاحتی نوالار و بولاخلار از قطب‌های مهم گردشگری استان است، بیان کرد: بی‌دقتی در پاکسازی محیط زیست و مناطق گردشگری خسارت جبران‌ناپذیری برای آینده این مناطق بکر طبیعی خواهد داشت.

About Author