به گزارش ساقی آذربایجان، احداث و راه اندازی پل های عابر مکانیزه برای سهولت در تردد و رفت و آمد عابرین پیاده و مخصوصاً سالمندان، افراد کم توان و ناتوان جسمی و بیماران در کلانشهر تبریز از اهمیت بسزایی برخوردار است که تا کنون اقدامات خوبی در جهت احداث، راه اندازی و نگهداشت تجهیزات در دوره های مدیریت شهری انجام نشده است.
اما طی مطالبات مکرر شهروندان مبنی بر خرابی برخی از پله های برقی پل های عابر مکانیزه نشان می دهد که برخی از مناطق شهرداری تبریز باید با عزمی جدی تر وارد میدان شده تا نسبت به رفع این دغدغه بحق شهروندان که کمترین خواسته آنها از مجموعه مدیریت شهری است، جامه عمل بپوشانند.


همانطورکه بارها در قالب نوشته های مختلف به آن اشاره کردیم و متخصصان امر در مصاحبه های خود با روزنامه ساقی آذربایجان بر این ادعا صحه گذاشته اند، تبریز به جهت درجا زدن در یک دهه گذشته کمتر تناسبی با لقب کلانشهری دارد و بسیاری از پیش پا افتاده ترین امکانات شهری در این دیار پرادعا در حد یک شهر معمولی هم نیست. از جمله مهم ترین نواقصی که این روزها بدجور روی اعصاب شهروندان تبریزی بخصوص قشر سالمندان و بیماران است، بحث خرابی عمده پله برقی های سطح شهر است. برخی از این پله برقی ها که مقابل مراکز درمانی از جمله شیخ الرئیس قرار دارند، به دلیل مشکلات فنی راکد هستند و مشکلات جدی برای بیماران وسالمندان ایجاد کرده اند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که هم رنجبر شهردار قبلی تبریز وهم هوشیار شهردار فعلی دستوراتی را در رابطه با حل مشکل خرابی پله های برقی صادر کرده بودند که بدلایل خاص ! تاکنون اقدام نشده است!


اما با وجود این صحبت ها و وعده های داده شده، با گذشت بیش از چند ماه از وعده رسیدگی به پل های مکانیزه در سطح شهر، اظهارات شهروندان و گلایه های آنان ، همچنین بازدیدهای میدانی خبرنگار ساقی آذربایجان حاکی از مغفول ماندن این وعده است.
مدتهاست که پل مکانیزه واقع در مقابل ساختمان مجتمع پزشکی و دولتی شیخ الرئیس یا کلا از کار می افتد و یا به صورت یک طرفه کار می کند. همچنین پل مکانیزه مقابل شهرداری منطقه چهار هم بعد از مدتها خرابی اخیرا شروع به کار کرده است و عمده پله های برقی واقع در سطح شهر چنین وضعیتی دارند که اسباب نارضایتی شهروندان را فراهم آورده است.
امیدواریم با انعکاس رسانه ای این موضوع یکی از بدیهی ترین حقوق شهروندی جامه عمل بپوشد. ادعای کلانشهری در حالی که شهروندان از بدیهی ترین امکانات شهری محرومند، نشان می دهد که ما عمدتا در وادی ادعاها پرسه زده ایم و به تعبیر خیام در ایجاد یک کلانشهر اندر خم یک کوچه ایم

About Author