مهاجرت معکوس به اندازه کاهش آسیب‌های اجتماعی اهمیت دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: مهاجرت معکوس در اردبیل با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم در منطقه حائز اهمیت است.
به گزارش ساقی آذربایجان ، جلال آفاقی در دیدار با رئیس و مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان با تاکید بر توسعه مهاجرت معکوس در اردبیل اظهار کرد: در کنار توجه به توسعه امکانات شهری و لزوم توجه به مناطق حاشیه شهرها و محلات فقر نشین و کم برخوردار، توجه به مهاجرت معکوس حائز اهمیت است.
وی بر گسترش همکاری‌ها به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم در منطقه تاکید کرد و گفت: حاشیه نشینی ارتباط مستقیمی با آسیب‌های اجتماعی دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با قدردانی از خدمات ارزشمند مجموعه ستاد اجرایی و بنیادهای وابسته افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان در حوزه محرومیت زدایی، اشتغال زایی، دانش بنیان، بهداشت و درمان، تولید و کشاورزی و عمرانی و صیانت از خانواده و معضل حاشیه نشینی خدمات گسترده ای انجام داده است.
آفاقی با تشریح تکالیف دولت در زمینه بهبود وضعیت روستاها بیان کرد: دستگاه‌های متولی در خصوص سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و نظارت و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، ارتقای سطح درآمد و کیفیت زندگی روستاییان و کشاورزان و کاهش نابرابری‌های موجود بین جامعه روستایی و عشایری و جامعه شهری، ارتقا شاخص‌های توسعه روستایی و همچنین گسترش کشاورزی صنعتی و صنایع روستایی و صنایع دستی و خدمات گردشگری روستایی اهتمام ویژه داشته باشند.
در این دیدار ضمن توافق برای توسعه همکاری‌های دستگاه قضائی استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم درمنطقه، در خصوص اقدامات مشترک به منظور توسعه مهاجرت معکوس تصمیمات لازم اتخاذ شد.

About Author