مهم نظر مردم است بقیه فرع است!

اختصاصی ساقی آذربایجان/ گزارش از : وحید خدادادی

همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات و کتاب، اخبارنتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی طی پیامکی به آنان اعلام و مشخص شد که گویا رفتار برخی از نمایندگان به مذاق دولت خوش نیامده و در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو سه نماینده فعلی و نام آشنا یعنی بیگی، پزشکیان و منادی رد صلاحیت شده اند و در حوزه انتخابیه بستان آباد هم نوری قزلجه مشمول این تنگ نظری قرار گرفته است. از استان های دیگر هم طبق اظهارات خود نمایندگان اخبار خوبی به گوش نمی رسد و نسبت آمار رد صلاحیت شدگان بسیاربالاست. البته نباید ناگفته نماند که آنچه تحت عنوان پیامک رد صلاحیت به نامزدهای انتخاباتی اعلام شده، نظر هیات اجرایی زیرمجموعه وزارت کشور است و نظر نهایی و پایانی در این رابطه با شورای نگهبان است. وزارت کشور تمامی اطلاعات پرسش‌نامه‌ای که داوطلبان در سامانه ثبت‌نام نهایی تکمیل کردند، به پنج دستگاه ذیصلاح‌(وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان ثبت احوال، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و قوه‌قضائیه) ارسال می کند و اعلام نظر هیات اجرایی قانونا بایستی بر اساس نتیجه این استعلامات باشد. با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی همانطور که در بالا ذکر شد حائز سلسله ای از رد صلاحیت شدگان است بر حسب وظیفه رسانه ای و با توجه به اینکه پرسش های جدی در این رابطه مطرح است به سراغ دست اندرکاران امر و رد صلاحیت شدگان رفتیم تا چند وچون کار را جویا شویم. بهرحال پرسش های مهمی در این رابطه در ذهن افکار عمومی نقش بسته از جمله اینکه دلیل رد صلاحیت این بزرگواران چیست؟ آن ها از چه زمانی حائز شرایط رد صلاحیت شده اند؟ اگر اکنون این اشخاص صلاحیت ندارند، چطور در این زمان باقیمانده در رابطه با سرنوشت کشور و موضوعات مهمی نظیر بررسی برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصمیم خواهند گرفت؟ با توجه به آمار قابل ملاحظه ردصلاحیت شدگان توسط مجموعه ای که مسئولیتش با وزارت کشور است چنانچه یک سوم همین افراد همت می کردند، براحتی می توانستند وزیر کشور را استیضاح نمایند که خب احتمالا با توجه به وضعیت سیاسی کشور در ماه های منتهی به انتخابات تصمیم بر خویشتن داری گرفتند. از گروه چهار نفره رد صلاحیت شدگان شروع کردیم تا چند و چون قضیه و دلیل رد صلاحیت شان را جویا شویم.

ما نماینده مردم هستیم، مهم نظر مردم است بقیه فرع است!

بیگی دلیل ردصلاحیت خود را به زعم هیات اجرایی داشتن پرونده قضایی اعلام کرد و گفت: بهرحال این یک تسویه حساب تلقی می شود و این قاعده بازی است و در این بین مردم را به داوری دعوت می کنیم. بنده وقتی در دادگاهی حضور پیدا می کنم و بر گفته های خود مدارک و مستندات ارائه میدهم، به برکت فضای مجازی همین ها را در این فضا هم منتشر می کنم، و صرف نظر از اینکه رای مقام محترم قضایی چه خواهد بود، مردم هم خودشان قضاوت می کنند و تاکنون هیچ شهروندی اعلام نکرده که مدارک بنده خلاف واقع است لذا همواره سعی کرده ام تا مردم در جریان امر قرار بگیرند و تمام قضیه هم همین است.
این نماینده در گفتگو با خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان افزود: ما نماینده مردم هستیم و فارغ از اینکه رای دستگاه قضایی چه خواهد بود، مهم نظری است که افکار عمومی نسبت به نماینده خود دارند و اینکه مردم بدانند ما بعنوان نماینده آنها به وظیفه خود عمل کرده ایم و اصل قضیه هم همین است و بقیه فرع است.

About Author