موارد تقلب در سکه‌های وکیومی زیاد است

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره کرج گفت: بسیاری از سکه‌های وکیومی با تقلب همراه بوده و گاهی اصلا طلا نیست یا فقط یک لایه نازک روکش طلاست.
مسعود ضرابی در گفت‌و گو با ایسنا گفت: ثبات دلار در ایران به ثبات قیمت طلا منجر می‌شود و تا این فضا فراهم نشود نوسانات ادامه دارد.
وی ادامه داد: در کل شرایط اقتصادی، نوسانات و حباب قیمت طلا بر خرید مردم موثر بوده و اقبال مردم به خرید طلا کمتر شده است. کاهش‌های مقطعی قیمت هم به افزایش استقبال مردم منجر نشده است.
وی همچنین توصیه کرد: مردم در هنگام خرید سکه دقت لازم را داشته باشند و حتما از اصل بودن سکه مطمئن شوند.
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره کرج اضافه کرد: بسیاری از سکه‌های وکیومی با تقلب همراه بوده و گاهی اصلا طلا نیست یا فقط یک لایه نازک روکش طلاست. بنابراین سکه وکیومی مشکلات خاص خود را دارد و احتمال تقلب در آن زیاد است زیرا داخل وکیوم قابل لمس و تایید نیست.
وی ادامه داد: با توجه به زیاد بودن سکه‌های وکیومی غیراصل، موارد شکایت در این مورد به اتحادیه بالا است، بنابراین ضرورت دارد مردم سکه را از فروشگاه‌های معتمد و دارای مجوز و با لمس و بررسی طلا خریداری کنند.
به گفته وی از بین ۶۰۰ واحد طلا فروشی کرج حدود۶۰ واحد طلافروشی بدون مجور در کرج فعالیت می کنند و لازم است مردم در هنگام خرید طلا توجه داشته باشند که از واحدهای دارای مجوز خرید کنند.

About Author