موافقت رئیس جمهور با تامین اعتبار چهار طرح درمانی یزد

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی که برگزار شد، ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان یزد درخصوص موفقیت ممتاز آن‌ها در کنترل وضعیت کرونا در این استان، تصریح کرد: لازم است تجربیات کادر بهداشت و درمان یزد که توانسته‌اند علاوه‌ بر وجود شرایط مساوی در همه استان‌ها، به صورت خاص و موفقیت‌آمیزی این شرایط را کنترل کنند، به سایر استان‌ها منتقل شود.
به گزارش ساقی آذربایجان وی به درخواست استاندار یزد مبنی بر حمایت دولت جهت تکمیل چهار طرح بیمارستانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد این استان اشاره و خاطرنشان کرد: موافق پرداخت کامل اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این چهار طرح هستیم. در عین حال اگر بنا بر هر دلایلی امکان تامین اعتبار هر چهار طرح وجود نداشت، باید طرح‌ها اولویت‌بندی و طرحی که امکان بهره‌برداری از آن در بازه زمانی کمتر وجود دارد، تامین اعتبار شود.
رئیس جمهور با اشاره به درخواست دیگر استاندار یزد در زمینه پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان این استان، گفت: پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان یکی از اولویت‌های دولت بوده و با جدیت در حال پیگیری است.
آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور به تاکید استاندار یزد به نگاه ویژه به شرایط اتباع این استان نیز اشاره کرد و گفت: باید مدلی صحیح و قابل اعتماد برای واکسیناسیون اتباع در کنار واکسیناسیون مردم کشور دنبال شود.
آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور همچنین نسبت به سخنان استاندار یزد درخصوص حمایت از بخش گردشگری نیز خاطرنشان کرد: در این راستا باید سازوکارهایی برای حمایت و رونق بخش گردشگری تعریف شود.
«محمدعلی طالبی» استاندار یزد مهاجرپذیری، گردشگرپذیری و صنعتی بودن استان را از جمله عوامل بالا بودن آمار تردد به یزد دانست و اظهار کرد: همین موارد موجب شد که یزد به عنوان یکی از اولین استان‌های کشور وارد پیک‌های اول و پنجم کرونا شود اما با مدیریت خوب شکل گرفته و همکاری همه دستگاه‌ها این شرایط، بسیار سریع و به خوبی کنترل شد.
طالبی با بیان این که حدود ۴۰ درصد از بیماران استان از استان‌های دیگر به یزد می‌آیند، افزود: درخواست ما این است که تخصیص اعتبارات نه براساس شاخص جمعیت، بلکه براساس میزان بستری ها صورت گیرد تا بتوانیم پاسخگوی بیمارستان ها و شبکه بهداشت و درمان استان باشیم.
وی همچنین خواستار نگاه ویژه به شرایط اتباع بیگانه در استان شد و گفت: حدود ۱۵ درصد از جمعیت استان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند که نیازهای خاصی را در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه در بحث کرونا دارند.

About Author