میانگین مصرف گاز اردبیلی‌ها به ۱۱ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با ادامه برودت هوا و شرایط جوی در استان اردبیل، میانگین مصرف گاز در این استان به ۱۰ تا ۱۱ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافته است.
به گزارش ساقی آذربایجان سردار اسماعیلی در برنامه زنده رادیویی «رادیو ساعاتی» رادیو اردبیل اظهار کرد: با حاکمیت هوای سرد و برودت جوی در استان اردبیل شاهد افزایش مصرف گاز در استان بودیم که در شبانه‌روز گذشته میانگین مصرف گاز در حوزه‌های مختلف تجاری، صنعتی، خانگی، تولیدی و… به ۱۰ تا ۱۱ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.
وی با اشاره به کاهش دمای هوا تا ۲۰ درجه زیر صفر اذعان کرد: هم‌اکنون و در شرایط فعلی پایداری جریان گاز را در استان داریم و خوشبختانه تا به الان از هیچیک از نقطه استان گزارش قطعی گاز دریافت نکردیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: با مصرف بهینه هم‌استانی‌ها قطعاً هیچ گونه مشکلی اعم از قطعی یا افت فشار گاز را نخواهیم داشت که انتظار داریم مردم استان به ویژه در مناطق شهرنشین با رعایت مصرف بهینه گاز کمک کنند تا در مناطق روستایی نیز افت فشار گاز را نداشته باشیم.
اسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: کاهش هر درجه از پکیچ یا شعله بخاری مساوی با تداوم جریان پایدار گاز است که توصیه می‌کنیم مردم استان در طول چند روز آتی حتماً از لباس گرم استفاده کرده و به یک سری نکات مهم در خصوص جلوگیری از هدررفت انرژی توجه کنند.
وی افزود: استفاده از پرده‌های ضخیم برای جلوگیری از ورود سرما به محیط خانه، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق یا مکان‌هایی از خانه که زیاد مورد استفاده نیست از جمله دیگر مواردی است که در حفظ پایداری فشار گاز در اردبیل می‌تواند کمک حال باشد.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان رعایت یک سری نکات ایمنی در روزهای سرد نیز باید مورد توجه باشد که از آن جمله می‌توان به تنظیم دودکش بخاری و استفاده از کلاهک استاندارد، کنترل رنگ شعله بخاری، استفاده از لوله گالوانیزه و بررسی خروجی و دودکش بخاری اشاره داشت.

About Author