میزان خون اهدایی بعد از ۲۴ساعت جبران می‌شود

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه میزان خونی که اهدا می شود، حجم کمی از خون بدن است، گفت: هموطنان با اطمینان خون اهدا کنند زیرا این میزان خون اهدایی بعد از ۲۴ساعت جبران می‌شود.
عباس صداقت افزود: خون یک ماده حیاتی است و تا کنون جایگزینی برای آن نیامده است و علاوه بر مصدومان حوادث رانندگی، بیمارانی که اعمال جراحی دارند، مادران در حین زایمان و بیماران سرطانی از نیازمندان به خون هستند و همچنین برخی از افراد مانند عزیزان تالاسمی از مصرف کنندگان همیشگی خون هستند و لازم است که اهدای خون توسط هموطنان به صورت همیشگی و مستمر باشد.
وی ادامه داد: افرادی که قصداهدای خون را دارند و به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند از آنها مصاحبه گرفته می شود و سپس معاینه می شوند و تست هموگلوبین از آنها گرفته می شود که دچار کم خونی نباشند و درصورت مساعد بودن شرایطشان می توانند خون اهدا کنند.
سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: در مراکز انتقال خون طرحی به نام آهن یاری برای بانوان داریم و قرص آهن به صورت رایگان در اختیار خانم هایی که اهدای خون مستمر انجام می دهند قرار می دهیم.
وی اعلام کرد: به هموطنانی که قصد اهدای خون دارند توصیه می شود که ۴ساعت قبل از اهدای خون مواد غذایی خیلی چرب مصرف نکنند و بعد از اینکه خون اهدا کردند هم مایعات و آب بنوشند و در مراکز انتقال خون بعد از اهدای خون حال عمومی اهداکنندگان بررسی و از همه آنها پذیرایی می شود

About Author