میزبانی مشهد از مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری کشور

رییس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: در آبان‌ ماه مشهد میزبان مسابقات لیگ کشوری دوچرخه سواری خواهد بود.
مهدی روزبهانه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قهرمانی تیم دوچرخه‌ سواری بزرگسالان خراسان رضوی در رقابت‌های قهرمانی پیست کشور اظهار کرد: ۲۱ استان در این رقابت‌ها شرکت کردند که تیم خراسان رضوی توانست با ۱۰۶۰ امتیاز مقام نخست را از آن خود کند. این چهارمین سالی است که در بخش تیمی قهرمان کشور می‌شویم.
وی افزود: اکثر افراد برتر در هر رشته، به خصوص رشته سرعت، از خراسان رضوی هستند. دوچرخه سواران استان در بخش سرعت پیشرفت خوبی داشته‌اند و افراد حاضر در اردوی تیم ملی در بخش سرعت و پیست عموما از خراسان رضوی هستند. ۷۰ درصد نفرات برتر در همه رشته‌ها از خراسان رضوی بودند. در واقع به دلیل محدودیت در ظرفیت تیم‌های لیگ برتری، برخی از دوچرخه‌سواران خراسانی با لباس تیم‌های سایر استان‌ها رکاب می‌زنند.
رییس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی بیان کرد: طبق بخشنامه مسابقات هر استان مجاز به اعزام تعداد نفرات مشخص و محدود است. پس از برگزاری مسابقات انتخابی استان و مشخص شدن نفرات منتخب، یک تیم دوم هم گزینش می‌کنیم تا در قالب نماینده استان‌های دیگر مثل چهارمحال بختیاری در رقابت‌ها شرکت کنند. معمولا دوچرخه سواران خراسان رضوی در تیم‌های استان‌هایی که شرکت‌کننده ندارند، حضور می‌یابند و شانس خود را در رقابت‌های کشوری آزمایش می‌کنند.
روزبهانه در خصوص فعالیت‌های هیات دوچرخه سواری استان در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: علی‌رغم شرایط کرونایی مسابقات هیات از ابتدای سال برگزار شده، ۸ میزبانی مسابقات کشوری در مشهد داشتیم و چند مسابقه استانی برگزار کردیم.
وی افزود: ۵ مرحله مسابقات جایزه بزرگ جشنواره موج‌های آبی در آینده برگزار می‌شود. ۶ مسابقه کشوری جایزه بزرگ کوهستان و جاده استقامت قرار است در نیمه دوم سال جاری برگزار شود. همچنین در آبان‌ ماه مشهد میزبان مسابقات لیگ کشوری دوچرخه سواری خواهدبود.

About Author