نابودی سبزقباها با مدیریت یقه سفیدها

به گزارش ساقی آذربایجان از ایرنا، این تیم که از ۲ سال قبل با واگذاری امتیاز به یکی از افراد ناشناس و ناکارآمد روند نزولی در پیش گرفت و از لیگ برتر به لیگ دسته دوم باشگاه کشور سقوط کرد، این بار حتی در پایین ترین رده باشگاهی تاریخ خود نیز توانایی ادامه فعالیت نداشته و نابودی ماشین سازی با قدمت بیش از ۵۰ سال در فوتبال کشور دور از انتظار نیست.
در حالیکه رقابت های لیگ دسته دو باشگاه های کشور از هفته قبل در شهرهای مختلف آغاز شده است و قرار بود در هفته نخست این مسابقات تیم ماشین‌سازی تبریز مقابل مس سونگون ورزقان صف آرایی کند، به دلیل بی توجهی مالک و ندانم کاری های چندین باره وی، این بازی برگزار نشد تا هواداران اصیل سبزقباها بیش از هر زمان دیگری به انحلال تیم محبوب خود باور داشته باشند.
عدم پرداخت حق عضویت به فدراسیون فوتبال، بدهی های هنگفت به اعضای کادر فنی و بازیکنان سال های گذشته، عدم توانایی مالی برای تامین هزینه های باشگاه و صدها مشکل دیگر که ناشی از نااهل بودن مالک باشگاه می باشد، از دلایل اصلی بازی نکردن تیم ماشین سازی مقابل مس سونگون است.
رئیس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی در مورد عدم برگزاری این بازی، گفت: هیات فوتبال استان نهایت همکاری خود برای برگزاری این بازی را انجام داد و حتی پیراهن‌های تیم ماشین سازی را هم تهیه کردیم تا این تیم برای بازی مقابل تیم مس سونگون که تنها ۱۵ بازیکن در اختیار داشت، آماده شود.
جواد ششگلانی ادامه داد: اما باشگاه ماشین‌سازی به دلیل عدم پرداخت حق شرکت در رقابت های لیگ دسته دو و حق عضویت خود، موفق به اخذ مجوز بازی مقابل تیم مس سونگون نشد و حتی ما از فدراسیون برای حق شرکت وقت هم گرفته بودیم، اما حق عضویت باید پیش از بازی پرداخت می‌ شد.
وی با تاکید بر اینکه هیات فوتبال استان پیگیر وضعیت باشگاه ماشین سازی است، اظهار داشت: در تلاشیم تا پیش از شروع بازی های هفته دوم حق عضویت و حق شرکت این تیم در مسابقات از طریق مالک و یا مدیر باشگاه پرداخت و تیم روانه رقابت ها شود.
تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در هفته دوم لیگ دسته دو باشگاه های کشور قرار است روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه در بحنورد به مصاف تیم اترک این شهر برود.
باشگاه ماشین سازی تبریز به عنوان قدیمی ترین تیم آذربایجان از دهه ۱۳۸۰ که توسط کارخانه سلب مدیریت شد، تاکنون توسط نهادها و افراد مختلف از جمله شهرداری تبریز، باشگاه دبیری، محمدرضا زنوزی و هیات فوتبال آذربایجان شرقی اداره شده است و در آخرین مورد امتیاز این باشگاه از حدود ۲ سال پیش به قربانی واگذار شد.
این در حالی است که از مدت ها قبل هواداران و پیشکسوتان ماشین سازی تبریز به شدت خواستار بازگشت مالکیت این تیم ریشه‌دار تبریز به کارخانه هستند و حتی در این زمینه چندی پیش عده ای از هواداران به نمایندگی از هواداران تیم فوتبال ماشین سازی این خواسته را که مطالبه همه دوستداران این تیم قدیمی و ریشه دار است، با سیدمحمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کردند.
هواداران ماشین‌سازی همچنین با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی از رییس جمهوری درخواست کردند تا با دادن دستورات لازم و احیای دوباره مالکیت کارخانه ماشین سازی، از بدتر شدن وضعیت این تیم باسابقه تبریز جلوگیری کند.
تیم فوتبال ماشین سازی تبریز پس از آنکه به بخش خصوصی انتقال مالکیت شد، در سراشیبی سقوط و نابودی قرار گرفت و با سقوط از لیگ برتر و در ادامه سقوط از لیگ دسته یک، هم اکنون در بحرانی ترین وضعیت قرار دارد.
در حال حاضر ادامه حیات این تیم ریشه دار فوتبال تبریز در هاله ای از ابهام است و احتمال اینکه این تیم نتواند در رقابت های لیگ دسته دو نیز حضور یابد، بسیار زیاد است و به عقیده هواداران این تیم تنها راه برون رفت از این بحران و مشکل، واگذاری و بازگرداندن مالکیت آن به کارخانه ماشین سازی تبریز است.

About Author