نان نه گران می‌شود و نه سهمیه‌بندی

استاندار زنجان گفت: گرامی‌داشت یاد شهدا حایز اهمیت است.
محسن افشارچی در یادواره شهدای طلبه و روحانی استان زنجان، با بیان اینکه شهدا در جایگاه والایی قرار دارند، اظهار کرد: شهدا مسیری را انتخاب کردند که شناخت کافی از آن را داشتند و این‌ها برگزیده بودند.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم شهیدوار زندگی کنیم باید از بسیاری از موارد بگذریم چرا که شهدا از این موارد گذشتند. حال این سئوال مطرح است که آیا ما نیز آماده گذشتن از این موارد هستیم.
استاندار زنجان در ادامه به تصمیمات دولت در اصلاح اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: تصمیمی سال ۹۷ اتخاذ شد که ارز ارزان‌قیمت برای خرید کالا در نظر گرفته شد. در دولت قبل مقداری از کالاها را از شمول ارز خارج کرد.
افشارچی ادامه داد: مجلس مصوب کرد دولت امسال به مردم کوپن الکترونیکی بدهد که جنگ اوکراین و روسیه اتفاق افتاد و قیمت‌ها افزایش یافت. مسئله این است در دنیا، روسیه و اوکراین از چرخه صادرات خارج شدند و در این شرایط تهیه نهاده دام سخت خواهد شد. در کنار آن خروج کالا از کشور افزایش یافته بود، پس دولت تصمیم گرفت این کار را سریع‌تر انجام دهد.
نماینده عالی دولت با بیان اینکه پول برای خرید کالا داریم ولی مسئله این است داشته‌های کشور قاچاق می‌شود، افزود: اصل هدف و دلیل تعجیل در اجرای این تصمیمات این است؛ دولت نسبت به داشته‌ها وارد عمل شده و دوراندیشی کرد و امیدواریم امسال گندم خواهیم داشت و انبارها پر است و با این تصمیم مانع قاچاق می‌شویم.
استاندار زنجان با بیان اینکه باید حواس‌مان به این نکات باشد، یادآور شد: نظام دوراندیشی کرده و از الان مواظب شرایط هستیم. کشاورزان گندم بکارند و اجازه کاشت ذرت و خرید آن نیز اندیشیده شده است.
افشارچی به وضعیت نان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: همه موارد سرجای خود است و با این کار چرخه گردش آرد نظارت می‌شود. نه گرانی داریم و نه سهمیه، فقط با کارت بانکی باید نان خریداری شود. دنبال ورود فانتزی‌پزها به این چرخه نیز هستیم.

About Author