نخستین گروه گردشگران خارجی امسال از «تخت سلیمان» تکاب بازدید کردند

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب گفت: نخستین گروه گردشگران خارجی در میراث جهانی «تخت سلیمان» حضور یافته و از بخش های مختلف این اثر تاریخی بازدید کردند.
امیر مطلوبی افزود: در این گروه چهار نفر اتریشی، ۱۶ نفر اهل اسلوونی و هفت نفر آلمانی حضور داشتند که ضمن بازدید از تخت سلیمان از زندان سلیمان و آبشار قینرجه این شهرستان نیز بازدید کردند.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب افزود: مسافران خارجی به مدت دو شب در واحد بوم‌گردی نصرت‌آباد این شهرستان اقامت و در این مکان با غذاهای محلی این منطقه نیز آشنا شدند.
وی ادامه داد: حضور گردشگران خارجی ضمن معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه زمینه توسعه، اشتغال‌زایی و پیشرفت را نیز فراهم می‌کند که برای جذب گردشگران خارجی در این منطقه باید نسبت به ساماندهی زیرساخت‌های جاده‌ای تکاب اقدام کرد.
براساس اظهارات مسوولان اثر تاریخی تخت سلیمان تکاب، در نوروز سال جاری نیز تعدادی از گردشگران خارجی از این اثر بازدید داشتند که اغلب آنها به صورت انفرادی به این مکان سفر کرده بودند و سفر گروهی محسوب نمی‌شد.
تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و با بیش از ۱۸۰ اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی و داشتن مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار سازمان یونسکو یکی از مقاصد گردشگران نوروزی به شمار می‌رود.

About Author