نقش موسیقی در شناخت مفاخر کشور غیرقابل انکار است

عبدالحسین مختاباد خواننده، آهنگساز و استاد دانشگاه نقش موسیقی را در شناخت مفاخر کشور به خصوص شمس و مولانا غیرقابل انکار دانست.
عبدالحسین مختاباد با اشاره به ارتباط مؤثر و سازنده موسیقی و مخاطب اظهار کرد: باید از ظرفیت و پتانسیل‌های هنری به خصوص در موسیقی برای معرفی بهتر و بیشتر مفاخر کشور به خصوص شمس و مولانا بهره جست.
وی که از داوران اصلی جشنواره بین المللی شمس و مولانا در خوی بود با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی در معرفی بهتر اندیشه و عرفان شمس و مولانا بی نظیر است، افزود: اما ارتقای سطح چنین جشنواره‌هایی نیازمند حمایت ویژه مسئولان است.
مختاباد سطح آثار جشنواره شمس و مولانا در خوی را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر حمایت دولت از بخش خصوصی بسیار ناچیز و ضعیف بود در کنار حمایت دولت باید بخش خصوصی نیز در این زمینه پای کار بیایند. باید کنسرت‌ها بعد از سپری شدن این بیماری مجدد رونق داشته باشند تا شاهد آثار فاخر و ارزشمند در این حوزه باشیم.
وی در خصوص تولید اثر جدیداش نیز گفت: به دلیل کرونا فعالیت‌هایم محدود بوده ولی اثر جدیدم یه اثر مازندرانی به نام بانو است که به صورت تک ترک آماده شده و در نظر داریم کلیپ اثر را تهیه و عرضه کنیم.
چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی به مدت ۳ روز با حضور گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی و علاقه مندانی به عرفان و ادب در شهرستان خوی برگزار شد.
داوری چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا را عبدالحسین مختاباد، ملیحه سعیدی، و پویا سرایی بر عهده داشتند.

About Author