نماینده هیات فوتبال یا کاسه داغ‌تر از آش؟

به گزارش ساقی آذربایجان، نشست خبری سرمربی تراکتور قبل از بازی با هوادار پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در سالن کنفرانس باشگاه تراکتور برگزار شد که با حواشی و جنجال همراه بود.

با توجه به سوت‌های بحث‌برانگیز داور دیدار هفته گذشته تراکتور مقابل فولاد که با تایید کارشناسان به ضرر پرشورها بود، خبرنگاری سوال خود را در این خصوص بیان کرد.

خبرنگار ابتدا از وضعیت داوری در فوتبال کشور پرسید که نماینده هیات فوتبال استان قبل از اینکه مترجم بردیف سوال را برای او ترجمه کند، این سوال را به این دلیل که ارتباطی به بازی فردا ندارد، رد کرد تا بی‌جواب بماند.

اما در ادامه و در انتهای نشست خبرنگار مدنظر محتوای سوال خود را تغییر داده و با موضوع بازی فردا مطرح کرد؛ او از بردیف پرسید که با توجه به قضاوت بازی قبلی و متضرر شدن تیم تراکتور آیا نگرانی از بابت داوری دیدار فردا ندارید که بار دیگر با واکنش نماینده هیات فوتبال مواجه شد.

نماینده هیات فوتبال استان اینبار نیز از ترجمه سوال برای سرمربی جلوگیری کرد و به بهانه حاشیه‌سازی مانع از کار خبرنگار شد که این موضوع اعتراض یکی دیگر از خبرنگاران را به دنبال داشت.

سانسور این سوال نشست خبری سرمربی تراکتور را به جنجال کشاند و این درحالی است که قربان بردیف با رفتار حرفه‌ای هیچ واکنشی در قبال کشمکش بوجود آمده نشان نداد.

اصولاً در نشست‌های خبری مدیر رسانه‌ای باشگاه از سوالات حاشیه‌ای ممانعت می‌کند اما درحالی که او هیچ اعتراضی به سوال مطروحه نداشت، نماینده هیات فوتبال مانع‌تراشی کرد.

نکته جالب توجه اینکه مدیر رسانه‌ای باشگاه تراکتور وقتی دخالت نماینده هیات فوتبال را دید، خطاب به او اعلام کرد: خود دانید!

این در شرایطی است که در هفته‌های گذشته سرمربیان تیم‌های مختلف با صحبت در مورد داوری و متضرر شدن تیم خود، تلاش می‌کردند که از حق تیمشان دفاع کنند اما در تبریز، نماینده هیات فوتبال حتی اجازه ترجمه سوالی پیرامون ضرر تراکتور از داوری را نداد.

خاطرنشان می‌شود که بعد از همه‌گیری کرونا، آخرین شهر لیگ برتری که همه خبرنگاران امکان حضور در استادیوم‌ها را پیدا کردند، تبریز بود! و باشگاه تراکتور هم این موضوع را به هیات فوتبال نسبت می‌داد.

همچنین با توجه به عدم حضور اصحاب رسانه در تمرینات، طرح سوالات مختلف که هواداران از اصحاب رسانه انتظار دارند به آن پرداخت کنند، جز در نشست‌های خبری ممکن نیست که با این رویکرد هیات فوتبال استان عملاً امکان طرح این سوالات هم وجود ندارد.

ناگفته نماند، هیات فوتبال استان که با رئیس همیشگی‌اش روی شیب تند پسرفت افتاده، درحالی مدعی برخورداری از بهترین عملکرد در بین هیات‌های استانی است که در انجام وظایف روتین خود نیز این چنین ناکارآمد نشان می‌دهد.

About Author