نمایندگان آذربایجان غربی در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جمع نمازگزاران ارومیه گفت: قانون وظایف نمایندگان مجلس را مشخص کرده است، اظهار کرد: این افراد باید در چارچوب وظایف خود در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون فعالیت کنند.
به گزارش ساقی آذربایجان وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کسانی که در قوه مقننه هستند نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند و نمایندگان استان باید ظرفیت‌های ملی را از مرکز کشور به استان آورده و زمینه‌های توسعه اقتصادی را تقویت کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع افزایش جمعیت در کشور گفت: مسئله جمعیت و فرزندآوری و نیز موضوع جوان‌سازی جمعیت در اولویت مسئولان استان و کشور باشد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه عنوان کرد: اگر فرزندآوری به روال قبل ادامه داشته باشد، جمعیت جوان در سطح جامعه کاهش می‌یابد که این بزرگترین آسیب به کشور است.
حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: مسئولان فرهنگی باید موضوع فرزندآوری را فرهنگ‌سازی کرده و مسئولان اجرایی طرحی را تصویب کرده و به آن عمل کنند.
وی با اشاره به موضوع عدم پرداخت حقوق چندین ماهه سازمان همیاری شهرداری ارومیه، گفت: در شرایط کنونی جامعه و وضعیت سخت اقتصادی پرداخت نکردن حقوق کارکنان یک اداره و نهاد کار شایسته‌ای نیست، متولیان امر باید پرداخت طلب و حقوق کارکنان را اولویت کاری خود قرار دهند.
حجت الاسلام قریشی ضمن اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی گفت: متأسفانه آمار کتاب‌خوانی در کشور کاهش داشته است، بنابراین بهترین کار برای افزایش دانش‌های لازم برای عموم مردم در گروه‌های سنی مختلف، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است.

About Author