هسته مرکزی شهر در تسخیر دست فروش و میوه فروش ها

سرهنگ فریدون قنبرزاده ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه اظهار داشت: روان سازی ترافیک در معابر و مراکز تجاری و بازار بخش اول این طرح است و با شروع سال جدید از ۱ فروردین ماه بیشترین تمرکز پلیس راهور به معابر پرترافیک و نقاط حادثه خیز درون شهری قرار می گیرد.

عابرین پیاده و موتور سواران بیشترین قربانیان تصادفات

وی با اشاره به حوادث رانندگی در استان گفت: در چهار ماه آبان تا بهمن ماه سال جاری ۳۱ درصد متوفیان تصادفات درون شهری سر صحنه حادثه فوت شدند. اکثر تصادفات منجر به فوت در سطح استان عابرین پیاده با ۴۷ درصد و بعد از آن موتور سیکلت با ۲۳ درصد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی ادامه داد: در ۱۱ ماه سال جاری ۲۳۱ نفر در تصادفات درون شهری استان فوت شدند که از این تعداد ۹۴ نفر در سر صحنه تصادف، ۱۳ نفر حین انتقال به بیمارستان و ۱۲۴ نفر در بیمارستان فوت شده بودند.

توقیف خودرو رانندگان مصرف کننده مواد مخدر و الکل

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد تصادفات نوروزی در طرح نوروزی ۱۴۰۲ با ۱۳ فوتی در کلانشهر تبریز ثبت شده، افزود: تمام تیم های پلیس راهور در طرح نوروزی به تست الکل و مواد مخدر مجهز هستند و در صورت مثبت بودن تست آن دسته از رانندگانی که استعمال مشروبات الکلی و مواد مخدر دارند ضمن توقیف خودرو به مراجع قضایی معرفی می شوند.

کاهش سرعت مجاز در اتوبان پاسداران و شهد کسایی

سرهنگ قنبرزاده اضافه کرد: در طرح نوروزی با نصب علائم راهنمایی و رانندگی سرعت مجاز وسائط نقلیه در اتوبان پاسداران و شهید کسایی از ۷۰ به ۶۰ کاهش پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: روزانه ۱۱۰۰ الی ۱۲۰۰ دستگاه وسائط نقلیه سبک و سنگین در مرکز پلاک شهرک آزمایش ارائه خدمات می گیرند.

تردد روزانه ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در تبریز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی افزود: میزان تردد روزانه خودرو در سطح شهر تبریز ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو است بطوری که این عدد در سال ۱۳۹۶ حدود ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو بود در واقع حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

رانندگی نوجوانان بدون گواهینامه عامل تصادفات اخیر 

وی ادامه داد: در ماه های اخیر بدعت جدیدی که در شهر تبریز و سطح استان صورت گرفته است در اختیار قرار دادن خودرو به نوجوانان ۱۵ الی ۱۷ ساله بدون گواهینامه است که تصادفات چند روز گذشته و سقوط تابلو تبلیغاتی مقابل مجتمع تفریحی باغلارباغی، تصادف اتوبان پاسداران و مقابل بیمارستان فاطمیه شبستر از این قاعده مستثنی نبود. ضرورت دارد خانواده ها با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

هسته مرکزی شهر در تسخیر دست فروش و میوه فروش ها

سرهنگ قنبرزاده در پایان گفت: دو هفته اخیر پرترددترین ‌و شلوغ ترین روزهای هسته مرکزی شهر تبریز و بازار به شمار می رود بطوری که بعضی مواقع دست فروش و طبق میوه فروش ها تا وسط خیابان سد معبر می کنند و نیروهای شهرداری به این موضوع بی توجه هستند و پلیس راهور هم صرفاً وظیفه روان سازی ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی را بر عهده دارد.

 

About Author