بیمه البرز

همدست شهرام جزایری با مدرک آموزش دینی به هیات مدیره بیمه البرز وارد شد

به گزارش ساقی آذربایجان، موضوع دوشغله بودن مدیرعامل شرکت بیمه البرز، ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و از ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به بررسی این موضوع حکایت دارد. ماجرا از این قرار است که محسن پورکیانی مدیرعامل شرکت  بیمه البرز که از آذر ماه سال ۱۳۹۸ به صورت مامور از شرکت بیمه ایران به مدیرعامل بیمه البرز رفته است، حاضر نیست تکلیف خود را با قانون بازنشستگی مشخص کند.

در تازه‌ترین واکنش به این ماجرا، شنیده می‌شود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به امضای نصرالله پژمانفر با اشاره به مفاد قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، درباره وضعیت پورکیانی از مدیرعامل شرکت بیمه ایران توضیحاتی را درخواست کرده است.

در آن گفته شده که مجازات تصدی بیش از یک شغل و استنکاف از قانون از ۶ ماه ۱ سال است بنابراین در این مورد تعیین تکلیف شود. اطلاعاتی که به دست رویداد۲۴ رسیده نشان می‌دهد شرکت بیمه ایران، پاسخ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را داده و در آن تاکید کرده که «مدیرعامل کنونی شرکت بیمه البرز به امضای «تعهدنامه» حاضر نشده و در نتیجه تذکرات قانونی در این باره به او ابلاغ شده است.»

به عبارت دیگر، پورکیانی با علم به موضوع و حتی اطلاع از جرائم قانونی در انتظارش، حاضر نشده است صندلی مدیرعاملی شرکت بیمه البرز را رها کرده و یا از شرکت بیمه ایران خارج شود. او اکنون بر اساس تعریف قانون، دو شغله است و باید منتظر عواقب ناشی از این تمرد باشد.

 


پورکیانی بیمه البرز

پاسخ بیمه البرز به کمیسیون اصل نود مجلس

مدیرعامل کنونی شرکت بیمه البرز، اکنون از مرخصی بدون حقوق استفاده می‌کند، در حالی که بر اساس قانون، سقف این مرخصی نیز پر شده است و او باید تکلیف خود را با یکی از شرکت‌های بیمه ایران یا البرز مشخص کند. مساله، اما به همین جا ختم نمی‌شود. پورکیانی از زمان نشستن بر صندلی مدیریت بیمه البرز تا کنون، بدهی کلانی برای این شرکت به بار آورده که تنها یک مورد آن، ۱۰۰ میلیارد تومان و متعلق به بانک ملت است. در موردی دیگر، این فرد سرنوشت ۵ میلیون یوروی مفقود شده در شرکت بیمه البرز را بلاموضوع رها کرده و آن را پیگیری نمی‌کند.

 


این‌ها همه در حالی است که به تازگی معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد خواسته است «شرایط به گونه‌ای باشد که یک ابر بدهکار بیمه، نتواند با شرکتی دیگر، قرارداد جدید امضا کند.» این اظهارات در شرایطی مطرح شده است که پورکیانی در اقدامی عجیب تنها در یک مورد، بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی به بانک ملت را در صورت‌های مالی بیمه البرز درج کرده است.

البته ماجرا‌های این روز‌های شرکت بیمه البرز گویا تمامی ندارد. انتصاب «حمیدرضا توسلی» با مدرک تحصیلی «لیسانس ناپیوسته آموزش دینی عربی دانشگاه پیام نور» به عنوان عضو موظف هیات مدیره، چالش تازه‌ای را پیش روی این شرکت باز کرده است. او که مدرک تحصیلی خود را با معدل ۱۴.۸۷ دریافت کرده، بر اساس برخی اخبار موجود، جزو کسانی است که در جریان پرونده دهه ۷۰ شهرام جزایری نقش داشته و از این رو متحمل حبس نیز شده است.

در بخشی از گزارش خبرگزاری ایسنا مربوط به دادگاه شهرام جزایری که در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۸۰ منتشر شده، چنین می‌خوانیم: «حمید توسلی به دنبال معرفی محفوظی دبیركل جامعه اسلامی پژوهشگران كه از دوستان من است و رییس موسسه پژوهشی ابن‌سینا، به دلیل رفت و آمد در مجلس و امور ستاد آزادگان، ۱۷۰ میلیون تومان از سوی من دریافت كرد. این وجه را بابت هزینة منزل او و برای حوزه‌ای كه ایشان قصد كاندیدا شدن در آن را داشتند (اسلامشهر) خرج كردم كه البته وی رای نیاورد.»

حمیدرضا توسلی

مدرک تحصیلی حمیدرضا توسلی

در شرایطی که شرکت بیمه البرز به چنین تنش‌های مبتلاست، برخی کارکنان این شرکت در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی، از آن‌ها برای نجات بیمه البرز از چنین وضعیتی استمداد کرده‌اند. آن‌ها معتقدند در دولت قانون و عدالت محور سیزدهم، وقوع چنین مواردی قابل پذیرش نیست.

About Author